FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Just nu har jag en tävling på Berunda.se där jag får in resultaten via e-mail. Jag använder PHP-s inbyggda mail() och det fungerar bra för de flesta, men ibland blir mailen markerade som spam. Detta gör att jag blir nyfiken på vilka headers man bör använda när man genererar mail? Har ni några tips för den perfekta lösningen.
Exempelvis får jag dessa spam-indikationer: 0.1 FORGED_RCVD_HELO Received: contains a forged HELO 2.1 FORGED_HOTMAIL_RCVD Forged hotmail.com 'Received:' header found Vad betyder dem och går det att motverka? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man bör hellst inte ändra/lägga till headers alls, standard brukar fungera bäst.
Försöker du tillexempel få ditt mail att komma från en hotmailserver blir det det här: FORGED_HOTMAIL_RCVD Du kanske låter användarna sätta in sin epost som du sen använder som avsändare på mailet. Det är isåfall bättre att sätta Reply-to användarens epost och låta from vara webform@dindomän eller liknande. För att komma igenom de flesta spamfilter ska du ta en till på spf records i din dns (openspf.org). Sedan skadar det inte om mailet är korrekt formaterat samt datum, tid och tidzon stämmer. Hur många servrar går mailet genom innan det går direkt till mottagaren? försök att hålla det antalet så lågt som möjligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det behövs defintivt lite trixande för att få mailen att gå igenom. Följande använder jag med ganska bra framgång: $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: [email protected]\r\n"; $headers .= "Reply-To: [email protected]\r\n"; $headers .= "X-Mailer: domain.com"; mail($toemail, $subject, $message, $headers) Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Är Reply-to något man bör använda även om det är samma som From?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
thorsell, hur kommer detta sig? Jag tycker bara det låter "dubbelt"...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|