FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eftersom många här driver "webhotell" så måste jag tyvärr informera er om att ni måste
ändra uttryck för dessa! Eftersom webhotell är svengelska skall det egenteligen heta "Näthotell" Seså spring iväg och byt namn nu!!! :huh: Tråkigt? JAG?? näääääääääääääää ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jasså?, kommit på det själv?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan hundserver.
Eftersom "egenteligen" ö.h.t inte är ett ord så rekommenderar jag dig att springa iväg till Akademiebokhandeln och köpa ett lexicon. Hälsningar Martin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Näää! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hundserver borde väl då heta: hundvärddator?
En värddator (svenska benämningen på server) är i datasammanhang ett system som betjänar andra system, klienter, ofta över ett nätverk. Beroende på sammanhang kan ordet syfta på den fysiska datorn eller programvaran den kör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Got me! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Det roligaste är ändå när svenskar ska skriva webbhotell på engelska och använder benämningen "web hotel". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Borde det inte heta datahotell, htmlhotell eller phphotell i så fall? Vi bedriver då inget näthotell, det låter mer som något som de som säljer t.ex. svartfiber sysslar med. Möjligtvis kan man kalla många indiska hotell för näthotell då spindelnäten finns i nästan alla rum.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad är det för fel på webbhotell då?
En liten del av webben bor ju på mitt webbhotell ![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|