FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi utvecklar just nu ett nytt community där medlemmar kan bli kompisar med varandra, skapa sin egen sida, lägga upp fotoalbum, skriva i sin blogg, skicka inbjudningar till andra kompisar mm mm.
Vi har problem. När en medlem vill bli "kompis" med en annan medlem skickas ett mejl ut till medlemmen där det står att så är fallet. Dessvärre tenderar dessa mejl att hamna i Hotmails Junkmailbox när medlemmen är registrerad med en hotmailadress. Det finns även andra liknande funktioner. Är det någon som har erfarenhet av hotmails spamfilter och teknikerna för att få fram icke-spam-mejl till mottagarna som har hotmail-adresser? Någon som har byggt communityn med samma problematik? Hittar vi någon som vi kan ge oss bra hjälp tar vi gladeligen in den på några konsulttimmar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hittade en gammal tråd som behandlar detta. http://www.webmasternetwork.se/f4t3418.html. Kanske finns det något där som hjälper dig.
Välkommen till forumet förresten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack. Jag har dessvärre sällan haft tid att engagera mig i forum den senaste tiden. Tråkigt.
Är det någon som själv kan tillföra något eller vet någon som har erfarenhet av den här problematiken som vi kan komma i kontakt med, hör av er omgående. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan Maddog.
Jag har skickat ett mail till dig =) /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har samma problem. Efter ett flertal långa mailkonversationer är svaret att vi måste pröjsa 7k SEK per år för att vara med i deras white-listningssystem. Dom vill inte berätta något om vilka metoder deras antispamsystem använder sig av med motivationen att deras system skulle vara kasst om det blev allmänt känt hur det fungerade................ På deras postmastersajt (har inte url tillgänglig) kan man se statistik om hur många epost som man levererat till Hotmail/MSN per dag samt hur många av dom som klassats som spam.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är jag den enda som lyckats leverera mail från mina webbsidor till hotmailkonton utan problem? =) Hmm =)
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: korrigerade stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tips: hotmail är petnoga på vad du skickar med för Headers (Och vilka headers du väljer att INTE skicka med)... =)
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|