Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kundtjänst?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-05, 15:28 #1
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Med anledning av en kund som flyttar sin domän till ett annat webbhotell och där webbhotellet verkar ha lite svårt att genomföra transfern, tänkte jag underlätta det hela genom att ringa och prata med personen på andra sidan.

Det här är ett av de större webbhotellen och som IDG testat med variernade resultat.

Med tanke på att de är ett par gånger större än vi själv blir jag mycket förvånad över att ringa kundtjänst och mötas av meddelandet:

Citat:
Välkommen till XXXX Webbhotell
Just nu är det många som ringer och vi kan därför inte ta ditt samtal.
Skicka istället ett mail till support@xxxxxxx
Edit: När jag ringde för femte gången för att spela upp det roliga meddelandet för en kollega svarade de visst.

Men jag måste säga att jag är mycket förvånad.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 15:37 #2
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Hehe, fast jag skulle föredra det där före ett av hotellen jag använder. När man ringer deras support så ringer man ett vanligt svenskt nummer. När man kommer fram uppmanas man göra en knapptryckning beroende på var man vill bli kopplad (support, ekonomi, osv.). När man väljer Support så ska man då bli vidare kopplad. Fast själv har jag aldrig lyckats med det eftersom jag efter knappval får ett meddelande av typen "detta nummer kan ej nås från din telefon". Ringde självklart min telesupport (IP telefoni) och de säger att detta beror på att vissa betalnummer tjänster inte kan identifiera IPtelefonabonemang. Alltså ett av mina webhotell verkar ha smugit in ett betalnummer för supporten, dolt bakom ett vanligt 08-nummer till "växeln"... Hur fult är inte det?
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 15:41 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Det är sommar nu, massa folk som är på semester.

Denna tiden är det mycket rörigt och svårt att få något vettigt gjort, även dom största företagen är begränsade denna tiden.

Visst kan man tycka att det är dåligt att ett större företag inte har bättre, men är alltid så hur större företaget blir så handlar det bara om att få så stor vinst som möjligt inte så bra kundtjänst. För så sätt lär dom ha pengar ta in extra folk om dom nu skulle velat det.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 15:48 #4
lars lars är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 101
lars lars är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 101
Men man kan ju tycka att man kunde hamna i en telefonkö i alla fall, och inte få meddelande att de inte kan ta emot ens samtal. Sen att man får vänta en stund i kön, specillt nu i semester-tider, det är väl rätt naturligt...
lars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 16:21 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Ja, eller att det bara var upptaget.
Jag tolkade meddelandet som att de mer eller mindre hade stängt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-05, 16:21 #6
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Originally posted by Thor@Jul 5 2006, 15:37
Alltså ett av mina webhotell verkar ha smugit in ett betalnummer för supporten, dolt bakom ett vanligt 08-nummer till växeln... Hur fult är inte det?
Det låter väldigt konstigt, även om de kopplar vidare dig är det ju efter din uppringning och de som får stå för en sådan kostnad. Nej, det låter som en kass ursäkt från din IP-tele-leverantör.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017