FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med anledning av en kund som flyttar sin domän till ett annat webbhotell och där webbhotellet verkar ha lite svårt att genomföra transfern, tänkte jag underlätta det hela genom att ringa och prata med personen på andra sidan.
Det här är ett av de större webbhotellen och som IDG testat med variernade resultat. Med tanke på att de är ett par gånger större än vi själv blir jag mycket förvånad över att ringa kundtjänst och mötas av meddelandet: Citat:
Men jag måste säga att jag är mycket förvånad.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe, fast jag skulle föredra det där före ett av hotellen jag använder. När man ringer deras support så ringer man ett vanligt svenskt nummer. När man kommer fram uppmanas man göra en knapptryckning beroende på var man vill bli kopplad (support, ekonomi, osv.). När man väljer Support så ska man då bli vidare kopplad. Fast själv har jag aldrig lyckats med det eftersom jag efter knappval får ett meddelande av typen "detta nummer kan ej nås från din telefon". Ringde självklart min telesupport (IP telefoni) och de säger att detta beror på att vissa betalnummer tjänster inte kan identifiera IPtelefonabonemang. Alltså ett av mina webhotell verkar ha smugit in ett betalnummer för supporten, dolt bakom ett vanligt 08-nummer till "växeln"... Hur fult är inte det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är sommar nu, massa folk som är på semester.
Denna tiden är det mycket rörigt och svårt att få något vettigt gjort, även dom största företagen är begränsade denna tiden. Visst kan man tycka att det är dåligt att ett större företag inte har bättre, men är alltid så hur större företaget blir så handlar det bara om att få så stor vinst som möjligt inte så bra kundtjänst. För så sätt lär dom ha pengar ta in extra folk om dom nu skulle velat det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Men man kan ju tycka att man kunde hamna i en telefonkö i alla fall, och inte få meddelande att de inte kan ta emot ens samtal. Sen att man får vänta en stund i kön, specillt nu i semester-tider, det är väl rätt naturligt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, eller att det bara var upptaget.
Jag tolkade meddelandet som att de mer eller mindre hade stängt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||