FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Max storlek jag kan importera via phpmyadmin är 2048kb och filen jag måste få in är på 8500kb hur ska jag lösa det? Går det ens?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du kanske kan dela upp den i mindre delar?
Du kanske kan zippa den och importera zippen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Gör det via command-line.
Om det är mysql typ: mysql --user=användarnamn --password=lösenord databasnamn < backupfil Om du inte kommer åt command-line så kan du ta en titt på bigdump: http://www.ozerov.de/bigdump.php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Använd MySQL-Front...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
phpmyadmin är väl ett webgränssnitt. Således måste filen laddas upp till servern innan den kan köras. 2MB låter som defaultgränsen för hur stora filer apache tar emot. Om du ändrar denna storlek och startar om din apache så är problemet så att säga löst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det är vanliga inserts (vilket man nästan kan anta) så kan du ju hacka upp filen i småbitar och ladda upp och importera en i taget. Borde rimligtvis fungera, lite omständligt men är ju inget större problem om det bara handlar om en engångsuppladdning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Mysql-front har varit (är?) ganska buggigt och man bör föredra sqlyog, som dessutom har en del extrasaker som tillbehör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Annars är NaviCAt grym mysql-administratör... hoppas det ordnar sig..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Annars kan du ju bara ändra upload_max_filesize i php.ini-filen så kan du själv bestämma hur stora filer du ska kunna ladda upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Använd MySQL Administrator.
![]() |