FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har hitills klarat mig bra från oönskade mejl men nu får jag skit från mobilvinst.se
Men david g***** som finns med oss här, han har varit i hetluften förut med vinnprylar.se där han spammat allt och alla Senaste äventyret är: Jag fick ett mejl från tjejsajten.se som sa att sxxa ville "tipsa mig om tävling" (den tävling hon deltog gick ut på att tipsa så många som möjligt hon som "vann" tipsade 14 kompisar undrar om anna nilsson i norrköping finns?? Kan det möjligtvis vara samma anna som hälsar på första sidan ![]() Det enda man behövde göra var att fylla i personupgifter detta är att betrakta som ett lotteri då ingen motprestation har krävts!! Om man inte räknar att man har samtyckt till div nyhetsbrev ![]() Efter detta har jag mottagit ett par mejl som måste klassas som spam Men dom står som om dom kommer från kompisen Här är texten: Hej! Jag hittade en tävling på internet där du kan vinna nya Sony Ericsson W810i. Den kan vara något för dig med! ![]() Besök http://www.mobilvinst.se för att tävla! Ha det! /Sxxa Genom att sätta sxxa som avsändare i mejlet och dessutom ha det från sxxa har man gjort sig skyldig till både Bedrägeri ,utkundsförfalskning och spam jag är så irriterad över det här att en polisanmälan inte är långt borta det finns ingen möjlighet att stoppa mera mejl det är väl inte lagligt heller. Skulle bli mycket förvånad om det blev någon riktig vinnare av mobilen David G***** står på mobilvinst poppies lane står på tjejsajten.se föstår inte att gratissidan vill bli förknippad med sådan här olaglig veksamhet eller vill dom bli betraktade som oseiösa Men tjäna pengar kanske är allt för en del!! Det går att tjäna pengar hederligt. Ett enda mejl till så tveka jag inte att kontakta polisen för en juridisk prövning. Första mejlet kan jag ståut med men inte det falska från sxxa Hur ska du ha det david? Vill du ta en kamp med åklagaren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fick samma, varvid jag gjorde en reply som löd SPAM till den adress som stod som avsändare.
Denna kille svarade och var upprörd för att jag kallade honom spammare och förklarade sig med att han "bara" gett dem sin MSN lista att spamma till. SUCK!! //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag fick spam till en adress som absolut inte finns med på någon MSN eller ICQ-lista.
Detta från en Anne-Charlotte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tråden redigerad i enlighet med Regler §1 Inga namn på privatpersoner får förekomma på forumet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Beklagar att jag missade regelverket ,kanske ska läsa det igen men hans namn har förekommit öppet förra gången han var i blåsväder han själv presenterade sig med namn o förklarade sig ägare till vinnapengar.se
Det är INTE samma ägare till gratissidan om jag skrev så att man uppfattade det på det sättet sorry! Vad jag menar är mobilvinsts syfte är att få folk till gratissidans nyhetsbrev se tävlingsvillkoren deltar du i "tävlingen" är du tvångsansluten till gratissidans nyhetsbrev § 12. Du går även med i nyhetsbrevet från Gratissidan.com och får löpande information och specialerbjudanden. Det är här han tjänar sina pengar och gratissidan får sura läsare som inte har läst tävlingsvillkorena §12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
För er som vill läsa förra avsnittet finns det här
http://www.webmasternetwork.se/f7t12...dlund-st0.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ni har fått ett mejl därifrån? Att ni orkar bry er =)
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst orkar jag bry mig när man skickar mig mejl som falskligen utger sig vara från en vän sedan är det spam där man undertecknar med vännens namn då blir jag oxtokig och bryr mig vädigt mycket. Ett normalt spam orkar jag inte hetsa upp mig för men det här !!!
Får jag ett mejl från sxxa då ska det vara från henne inte från david på mobilvinst.se Fick ett artigt och trevligt pm från joel på gratissidan där han förklarade sin syn på saken föga förvånande tycker han att det här är ok det är inte spam. Men att förfalska hennes namn berörde han inte. Han tyckte att det var trist att jag gjorde honom till boven i det här. Jag vill än en gång påpeka att jag ser inte gratissidan som någon bov dom köper trafik från en tvivelaktig person det är han som är boven i dramat inte gratissidan |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|