FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är standardstorleken på svenska visitkort?
villken storlek andvänder du? var trycker ni? Själv trycker jag på ett lokalt tryckeri någon som andvänder någon visitkorts tryckerier på internenet? villket är bäst? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lokalt tryckeri, du behöver inte ta hänsyn till storleken om du skapar visitkorten i ett vektorbaserat program & låter tryckeriet fixa resten..
Anledningen till att vi kör lokalt tryckeri är att vi kör en specialvariant (cellsynt.com/cscont.jpg för "demo") med tryckt baksida, har inte sett någon på nätet som erbjuder detta utefter egen specifikation. Kan nog rekommendera dig att köra med ett lokalt tryckeri, då du kan gå dit & känna på olika papper och se vilket som passar dig bäst, det finns en hel uppsjö med olika tyngd & "motiv" på pappret... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men ja gör tryckfärdig PDF er. det är inte det som är problemet utan att i min lärobok så står det en storlek och när ja fick en ofert från ett tryckeri så skrev dom en annan. vore kul att höra villken du/ni andvänder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hmm har ingen linjal här direkt :(
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men kanske i ditt bildbehandlings prog.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Isåfall är jag blind, kan inte hitta det nånstans... kan man se sizen på ett objekt/markering i illustrator?
Det är inte min grej det här som du kanske märker =)
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min sambo provade
http://www.vistaprint.se/ Snabb leverans (skulle ta 3 veckor enl. sidan, tog 1 vecka) och det är ju visitkort som man kan använda. Finns ju olika varianter, även så man kan ladda upp egna kort (i en massa olika format). Nackdel: En sajt som kollar om man har IE eller NS. Om inte så kan man inte surfa omkring på sidan utan "cloaking". :angry: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur var kvaliteten på korten / hur var pappret skuret?
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hittade denhär där...
![]() |
|||
![]() |
![]() |