FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
jag skulle vilja göra en egen WYSIWYG editor, hur ska jag börja? Observera att jag inte vill ha tips på WYSIWYG editor, utan jag vill veta hur man kan göra en egen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
javascript. Men varför ska du göra en egen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kihlbom:
anpassa den efter mitt eget, jo jag vet att det görs i JS men frågan är hur? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast det finns ju massor med WYSIWYG-editorer som man kan anpassa precis som man vill ha dem, du fick ju massor med länktips i din andra tråd. Själv kör jag alltid med TinyMCE, kolla här för exempel hur du kan anpassa den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns många enkla som du kan se hur dem fungerar och sen bygga ut
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Googlea på earea. Väldigt lätt att anpassa.
Har lite stöd för safari också.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
-Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag menar, ok om det hade varit en konkret fråga, men om du är fortfarande på "hur gör jag"-fasen, så tycker jag att det finns såpass mycket för dig att lära dig, att ingen här på WM kommer ha tid med att hålla dig under handen. Det skulle förmodligen krävas åtskilliga sidor med diverse beskrivningar för att svara på "hur"-frågan. Som sagt, jag vill inte hoppa på dig med det här, utan bara undrar om du verkligen förstår vad du ger dig in på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
zoran:
självklart förstår jag därför frågade jag ifall det redan fanns artiklar om detta. min fråga verkar mer eller mindre besvarad nu så jag tackar alla som svarat på inlägget. /mvh zilveer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
goggla på
"document.execCommand" de är ganska enkelt att göra en basic editor <a unselectable="on" onclick="document.execCommand('bold',false,'');" style='cursor ![]() <div contentEditable="true" id='tb' style='width:200px;height:200px;border:solid 2px silver;'>Marker lite text å tryck!!!!!</div> |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|