FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej gott folk!
Jag har länge gått i tankarna om att starta upp en mindre privat bittorrent tracker/site för mina bekanta och deras kompisar då jag finner detta sättet att dela filer väldigt smidigt, har nu suttit hemma och pillat lite med diverse tracker programvara och script jag hittat här och var men känner mig ännu inte nöjd med den delen. Så innan jag gör verklighet av planerna tänkte jag kolla upp lite mer om någon här har en anning om vad det krävs för prestanda av en burk som skall fungera som tracker och även hantera själva webbsidan som är kopplad till detta? Jag är ute efter något mysql, apache och php bös som rullar fint på linux eller närmare bestämt Debian Sarge (stable) och är resurssnållt och stabilt. Vad krävs det för bandbredd för säg 1000 användare? Räcker 100/100mbit för sådana ändamål? Jag kommer köra Debian Sarge på maskinen i fråga men som sagt jag undrar lite vad det krävs för maskin till det hela, och ifall det är möjligt för mig och eventuellt några kompisar att "finnansiera" det hela själva sålänge det är på en ganska liten nivå. Räcker en vanlig hyffsad desktop burk eller krävs det riktigt saftiga server grejer? Men som jag skrev tidigare så var det bara ett litet projekt för bekanta och deras bekanta och den kommer vara helt privat. Inget gigantiskt "the piratebay" liknande monster alltså. Ps. Jag har kikat på att använda mig av TorrentStrike för själva trackern och sidan som skall vara ungefär samma som torrentbits använde för länge sen då det verkar innehålla väldigt mycket av dom små detaljer jag är ute efter. Någon som har andra tips/erfarenheter angående programvaror? Mvh, Viper Jag vet inte riktigt om min post passar i denna delen av forumet eller om den skulle lagts under någon annan topic men isåfall får ni moderatorer/admins flytta den. Anser ni att den skulle bryta mot någon regel angående piratkopiering eller liknande får ni radera den och sen glömmer vi det hela. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|