FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan,
Undrar om någon/några vänliga själar kunde rekommendera ett webbhotell som passar mina behov? Det jag behöver är php och mysql-databasx1 samt adressregistering, för att kunna köra ett forum med drygt 100 aktiva medlemmar. Och det ska bara så billigt som möjligt. Hmm.. Vad är det mer för information, som ni kan tänkas vilja ha? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns många här på forumet som erbjuder billiga Webbhotell paket.
Dina behov är små och alla lär kunna erbjuda det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur lågt kan man komma tro?
![]() Jag ser många som har billiga månadskostnader typ 20 :- och liknande, men om man luskar vidare så är det 300 :- startavgift, sen ytterligare 300 :- för adressregistreringren ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Räkna att hamna runt 20:- i månaden inkl moms, så stora startavgifter brukar inte många ta.
Normalt är det bara .SE/.NU domäner som kan bli en lite större kostnad. com/net/org brukar ingå hos många eller kostar bara runt 50-60 i registrering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, 20:- /månad låter finemang!
![]() Jag letade en hel del på idg.se's lista över webbhotell, men samtliga jag tittade på hade minst 200:- som startavgift, och 100-200 för registrering av adress ![]() Du får gärna nämna någon av de här billiga som du säger finns ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Klicka dig runt bland webbhotellen här; http://www.webmasternetwork.se/f23.html.
Webbhotellen själva får heller inte kontakta dig med erbjudanden, du måste själv kontakta de hotell du är intresserad av. Edit: Skapade hyperlänk // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, tackar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag rekommenderar också att maila webhotellets support för att se om den är bra. Dröjer det några dagar innan du får svar anser jag att du ska testa något annat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
PHP webbpaket är billigare att hitta än ASP =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Får ni inte ens rekommendera ett hotell?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|