FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Från och med nu på Lördag kommer jag vara borta i över 2 månader i varma Lettland B)
Kommer bo i en liten stad på 8000 invånare och 3-4 internetuppkoplade datorer i hela stan! Så jag kommer nog vila mig ordentligt från datorer och internet. Kommer inte ens kolla min e-post, så det kommer säkert ta en hel vecka att läsa alla mail sedan, så passa på och spamma mig lite extra nu då ![]() Jag kommer nu fylla 18 under sommaren och har tänkt att det första jag ska göra när jag kommer tillbaka är att registrera mitt eget företag (har nu tänkt på det i nästan ett år) i form av "Egen firma". Hur lång tid tar det förresten? Måste också skaffa mig ett VISA-kort så att jag kan betala för mina domännamn och hosting själv. Sen har jag också tänkt mig att börja övningsköra och ta körkort så småningom (blev så sugen på era coola bilar här på WN, nej jag skämtar bara) ![]() Vad bör jag tänka på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varken VISA eller MasterCard var något problem för mig, förutsatt att du inte vill ha kredit. I och för sig flera olika banker.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har haft VISA betalkort sedan jag var 18 år, inga problem med det.
Alla de gånger jag ansökt om F-skatt samt registrerat bolagsnamn har det tagit minst 4 veckor. Så jag gissar att de flesta har den väntetiden tyvärr. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Vilka banker har ni som fick skaffat i?
Jag funderade på FöreningsSparBanken, då jag redan har ett konto hos dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
EDIT: Har du dessutom deras internettjänst kan du aktivera personlig kod och då använda deras ekorttjänt för engångskort (VISA). Du slipper du risker med att någon kommer över de kortnummer du använt då det bara kan användas en gång (om du inte väljer annat) och dessutom bara till max den summa du reserverat. Mycket trevligt för nojjiga människor och om man är osäker på säkerheten hos säljarens betalsystem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder SEB för alla min kort- och banktjänster.
Enligt mig den bästa Internetbanken också. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är upp till din 'handläggare' på banken om du får VISA/MC - så länge du inte har betalningsanmärkningar så är allt ok. Jag hade inga problem att få ett VISA som omyndig i mitten på nittiotalet, de i företagskassan kände igen mig eftersom jag kom med förhållandevis feta checkar från xpics.com var månad
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har för mig att när jag var ung och precis startat mitt konto så sa de nej till mig på ett kontor, men 30 minuter senare i ett annat kontor så sa de ja. ![]() Helt idiotiskt, men så är det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|