FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet ngn hur man blir av med röda ögon? jag brukar ha röda ögon för det mesta, och det beror inte på att de är torra eller någon allergi.
Vad kan man göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det inte beror på att de är torra eller allergi så hade jag kanske uppsökt läkare för att kolla varför jag hade haft röda ögon. Känns som att de hade haft en bättre idé än någon på forumet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Photoshop
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ta det lugnt med brajet ett tag så ska du se att det försvinner
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du går till en läkare kommer du troligtvis få svaret att vissa människor har det och att du ska sova mera eler ngt liknande.
Sitt inte framför datorn för länge, ta pauser. Ett knep är att använda ngt kallt och lägga mot ögonen för att kyla ned dom, då krymper blodkärlen eller ngt liknande. Ta tex en kall fantaburk (går även bra med sprite) och håll mot ögat en stund så kommer lite rödhet att försvinna. Finns ögondroppar, ej att rekomendera då man kan bli tvungen att använda dom jämt efter ett tag. Sov tillräckligt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
VIP
|
Clear Eyes (http://www.cleareyes.com/) - har hört att det finns liknande produkter i de flesta andra länder än Sverige. Jag har dock aldrig provat själv, men det ska tydligen vara mycket effektivt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du inte har glasögon idag, gå då till en optiker och kontrollera din syn. Du kan ha helt perfekt syn i övrigt men ändå behöva glasögon/terminalglasögon framför datorn. Jag hade detta problem (röda ögon, irritation, huvudvärk) innan jag började använda glasögon framför datorn förra året.
Enligt vissa källor ska det även vara möjligt att behandla röda ögon med nässpray (för barn). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Den där gubben som blev påpucklad av polisen på bensinstationen hade tydligen problem med röda ögon. Polisen trodde han var påverkad så de plockade in honom...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|