FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alltså 'free article banks'- ska vara enligt en artikel jag läste ett ställe där man kan hitta gratis text som man ska kunna använda på sin hemsida.
Nackdelen enligt artikeln är att det blir många dubletter för att det kan vara flera som använder artikeln. Fördelen är att man kan koncentrera sig på att skicka ut sin webbsida till olika kataloger och lättare bli accepterad på dessa när man har innehåll. Nu vet inte jag hur mycket jag kommer straffas när jag använder en artikel som någon annan har på sin sida. Vad händer om man blandar olika artiklar. Hur hanterar google detta? Vad tror du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den stora frågan är ju vad som är meningen. Visst kan du slänga upp en sida med samlat skräp och lite annonser; men vad är syftet?
Är du inte mer intresserad av att bygga upp en bra hemsida som tillför något för eventuella besökare än att komma med i katalogtjänster?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att google kommer (felaktligen) tro att du är en indier och börja lägga upp annonser om outsourcing och ris på din sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tro mig om jag kunde skriva bra engelska artiklar så skulle jag ta dem istället. Sedan satsa hela själen på att bygga en webbsida med sin hobby och få några futtiga besökare efter något år och samtidigt missa alla bra saker som man fått om man bara gjort fler tester, är nog inte riktigt min grej.
Jag har byggt ett antal sidor, gratistrafikforum, matforum, banansajt och nu sist en engelskbaserad speltrailersajt. Jag inser att om jag ska kunna tjäna några pengar på nya webbsidor så måste jag göra fler tester och då vill jag inte spendera veckor på att skriva engelska artiklar om något tråkigt, men eftersökt, ämne och hoppas på att de är så bra att de läggs in i kataloger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Har du testat gratis texter själv? Är det så det kommer att bli? Eller kan jag välja mina texter så att jag får riktat innehåll? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, jag har inte provat gratis-artikel-siter ;D
|
||