FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
När jag skriver in adressen till min hemsida "för första gången" i webläsaren så tar det mer än tio sekunder för sidan att laddas, när jag däremot redan har sidan uppe och gör sökningar eller anropar "undersidor" så laddas sidan på nolltid. Varför tar det första anropet till webservern så mycket längre tid???
(Kör Apache2) /Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skumt.
Om du provar att pinga servern - går det direkt då ? (DNS uppslaget) Om du kör telnet in mot servern (på port 80) får du svar direkt då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror du har på reverselookup på alla inkommande klienter, vilket anropar dnservern som tar tid på sig att svara..
i httpd.conf sätt HostnameLookups till Off |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En fråga till, upplever du att alla har samma problem eller är det bara din dator?
är det din dator byt dns till 195.100.124.2 eller 192.71.220.12 som är två bra dnser |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Eehhh...
Tack för hjälpen men jag förstår inte ens hälften av det ni pratar om... HostnameLookups är satt till off och servern svarar snabbt i övrigt, alltså när jag använder FTP, ansluter till MySQL-servern eller pingar. Om det har med DNS att göra, så borde det väl inte gå lika långsamt om jag skriver in IP-adressen istället för domännamet, eller har jag fel uppfattning om vad DNS är? "en fråga till, upplever du att alla har samma problem eller är det bara din dator? är det din dator byt dns till 195.100.124.2 eller 192.71.220.12 som är två bra dnser" bra fråga, skall kolla om det bara är för mig det blir så, hur "byter jag DNS" och vad innebär det??? Tack för alla svar! /Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det var visst skit bakom spakarna hela tiden...
Det är mitt index.php-script som tar en massa längre tid när det laddas "för första gången" utan GET-variabler, får luska vidare... Tack ändå allesammans! /Andreas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|