FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder AWStats för min sida. Enligt statistiken så är det enbart 10% av alla besökare som har en referer. Det skulle betyda att 90% av all trafik är direkt eller att en mycket stor andel har avaktiverat referers. Ser någon annan samma fenomen? Jag tvivlar starkt på att 90% av all trafik är direkt via bokmärken eller folk som skriver in adressen. Kan det finnas någon annan förklaring?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
norton firewall e känd att avaktivera referers, kanske finns fler brandväggar som gör det ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, det är ju en möjlig förklaring. Antar att ganska många använder Norton.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en sida där typ 98% är direkta enligt awstats, vilket till viss del kan bero på besökare från WN som måste kopiera in adressen för att jag inte fått status att skapa riktiga länkar än, men säkerligen beror det även på en massa inaktiverade referers. Jag har tillägget Stealther installerat i min eldräv, som bland annat kan stänga av referers tillfälligt. Dock upptäckte jag, efter att ha kodat förgäves en stund, att referers var avstända ändå. Bugg i Stealther eller nåt annat meck, vet ej.
Det är ju farligt att visa var man kommer ifrån, precis som det är att handla med kontokort på vilken internetbutik som helst. :lol: |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|