FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilka är de webbhotell i sverige/norden som har absolut *bäst* rykte vad det gäller stabilitet och tillgänglighet?
Jag är ute efter någon med apache, php, mysql, gärna shellaccess, rsync, ftp. Dedikerat IP och SSL. Råa loggfiler tillgängliga. Minst dubbla, redundanta linor, nära DGIX. *med väl fungerande och testad routing failover* Inga stora krav på bandbredd eller utrymme. Däremot snabba linor och servrar. Priset ganska oviktigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om inte priset spelar någon roll, så tror jag nog att du skall kliva upp på en egen server i någon hall där det finns dom specifikationer på konnektivitet du efterfrågar.
På det sättet kommer du bort ifrån "hur andra sköter det" och du gör det själv, har du inte tid eller lust så finns det rätt fina managed hostinglösningar lite här och där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har viss erfarenhet av att köra egen server i små projekt. Det är inget jag rekommenderar (trots det så gör jag det själv
![]() Vill du ha mer "frihet" eller behöver mer serverresurser än hos ett "vanligt webbhotell" så kan jag rekommendera en VPS (Virtual Private Server) som ger dig samma möjligheter (nästan) som en egen server (eget IP, root-login osv.) - med en VPS har du också råd att betala för underhåll. Dock har jag inte sett till någon som erbjuder VPS i Sverige/norden ännu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
bättre att låta nån annan svettas över downtime ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
jag använder Cera Prima som har det du nämnde överst, men jag vet inte om de har dedikerade servrar. svårt att veta vilket som är bäst i sverige/norden eftersom det finns nästan lika många åsikter som det finns kunder hos webbhotellen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|