FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kikade på gratis24.se som är till salu på MissDomain. Säljare är Grr och den som budat är pmg. pmg har som ensam budare lagt totalt 7 bud varav 5 bud inom 3 minuter där priset går från €601 till 1001.
Jag ser bara en orsak till att göra på detta sätt och det är inte vackert... Antar att det finns en bättre förklaring som kanske någon vill dela med sig av. Har sett liknande på andra domäner, så det är inget unikt för just denna, mer ett exempel som jag hittat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
??
Kan det vara så att han är intresserad av domänen och sidan?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Säljaren har ett hemligt minimi bud för när auktionen skall starta, han bjuder först vad han hoppas få den för, sen ökar hen lite åt gången för att starta auktionen.
text så kan auktionen starta vid det hemliga nivån 500kr, han bjuder först 150kr, ser att den inte har startas, bjuder sen 300, 400 och 550 och ser sen att den startade vid hans 550 bud, om han inte bjuder över auktions start nivån så startar aldrig auktionen och han får inte domänen. (jag tror att jag har fattat hur det har fungerat) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
Ser inget konstigt med detta.. låt folk bjuda vad dem vill!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Inte jag heller
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok, jag så det mer som ett klumpigt sätt att trissa priset ("jag och min kompis"-tricket), men Magic's svar känns troligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
pmg är väl någon av killarna bakom missdomain? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Trodde ett tag där att Nicklas och N!cklas var samma person, blev ganska förvirrad...
För övrigt kan jag säga att systemet kommer göras om lite och förenklas betydligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
PMG är väl de som äger MissDomain för övrigt ;-)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|