FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle behöva lite guidning om hur jag lägger upp ett forum. PunBB är forumet ja ska använda. Webbhotellet det ska ligga på är Neno.se
All hjälp välkommen. ![]() /Keppe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Läs redme filen i paketet så får du fullständiga instruktioner
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Behöver nog mer ingående hjälp än det, känner att jag är helt ute och cyklar...
Går det inte ta det steg för steg, börja gärna med att ladda upp filerna på FTP eller vad man nu ska göra.... fattar fan inte ett skit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske ska du i så fall fundera på att låta en konsult sköta instalaltion och utveckling?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu har ja lungnat ner mig. I FTPn finns ju massa mappar. Först ser man. Log och minadress.se. I minadress.se finns ytterligare två mappar cgi-bin och error-doc och en fil vid namn index.php. Är det bara skita i dom och stoppa in PunBB-mappen i minadress.se?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ja, om forumet ska nås via minadress.se, vill du ha forumet i minadress.se/forum så får du skapa en mapp som heter "forum" och lägga forumsfilerna där.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Nu har jag fått upp sidan där man installerar forumet och där stöter man på nästa problem: Make sure we are running at least PHP 4.1.0 if (intval(str_replace('.', '', phpversion())) < 410) exit('You are running PHP version '.PHP_VERSION.'. PunBB requires at least PHP 4.1.0 to run properly. You must upgrade your PHP installation before you can continue.') forts.................... Hur kan man fixa till detta? Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ingen som har nån aning om vad man kan göra åt detta fel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Denna tråd känns lite som att ringa en författare och fråga "kan du hjälpa mig att skriva en bok, börja gärna från vad bokstäver är för något, för jag fattar fan inte ett skit"
Det finns spaltmil med information om alla OS skript och fel som man kan stöta på. Får du felmeddelande så kopiera det och sök på Google, mycket svårare än så bör det inte vara.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|