FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Läste här http://www.seodesign.se/optimeringsguide9.htm att Google ignorerar sidor som är över 140kb. Stämmer verkligen detta? Varför är det så? :huh:
Är det 140kb ren kod man pratar om eller är det inräknat med bilder? Låter konstigt tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Låter konstigt då pdf:er (generellt mycket större) indexeras...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom tror jag inte Google ignorerar dessa sidor helt och hållet. Utan det är bara lite svårare att få dessa indexerade. Detta är min uppfattning, är det någon annan som har en annan erfarenhet så är det bara bra med lite kritik. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ser ingen skillnad, har en sida 250kb, bara text i html och det går så bra att söka och få upp ord som ligger i botten på sidan, mitten och överst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Har du inte lyckats kläcka ur dig vad du vill berätta inom en viss dokumentstorlek så är det antagligen inget intressant du har att berätta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Intressant resonemang, eftersom Google defacto indexerar sidor med större storlek än 140kb.
Det där med att G struntar i länkar till pdf och ex rtf-filer har jag nog missförstått eftersom G tar hänsyn till de också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Är det länkar i sådana taggar som gör att websidan vill läsa in datat per automatik och visa upp densamma (tex en img-tagg) så har det ingen betydelse för någon form av "summering av filstorlek", det vore ju ganska dumt... såtillvida G inte har en crusade i att serva folk med sidor de anser inte tynga ner användarnas internetlina för mycket... och någon sådan har jag då iaf inte hört talas om. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Robert > jag förstår faktiskt inte riktigt vad du menar får jag erkänna :blink: .
Grundfrågan var om sidor över 140kb indexeras, vilket Google gör, om de är ren text på en html-sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Debatten har uppkommit pga att det tidigare fanns en begränsning på dokumentstorleken, vilket i sin tur hade med det faktum att alla satt på telefonmodem att göra.
Det kan vara möjligt att stora dokument tappar i ranking, i förhållande till lättare dokument. Så inom extremt utsatta ordrymder kan det vara idé att hålla nere dokumentstorleken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Mitt svar var ungefär: alla länkar är egentligen separata dokument, även om en webläsare väljer att visa vissa samtidigt som sidan. Det är dock separata HTTP anrop... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|