FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns det någon anledning att kalla session_destroy() innan sidan har börjat skickas eller kan man göra efter att headers skickats?
(Vore praktiskt att börja skicka sidan, upplevs ju snabbare, men inte förstöra sessionen innan jag vet att allt funkat.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det skulle ta dig kortare tid att testa själv ifall det fungerar än att gå till WM och skriva inlägget, men nu när du redan gjort det, så kan jag svara, jag vet inte. Jag skulle testa om jag vore dig. Det borde fungera, då session_destroy() inte har anledning att mixtra med headrar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Utav den anledning att den måste ta bort session cookien. Cookies skickas med headern. Session_destroy måste skickas innan någon output skickas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Precis, men onödig fråga som sagt var =)
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
<!--QuoteBegin-- Jonas[/i] session_destroy() har all anledning att mixtra med headers. Utav den anledning att den måste ta bort session cookien.[/quote] session_destroy() ska enligt dokumentationen inte göra något med cookie:n utan bara rensa filen på servern från data från den aktuella sessionen. sessionscookie:n blir kvar och måste raderas separat om man så önskar, men det spelar ju egentligen ingen roll om sessionsid är det samma. Det verkar alltså som om man borde kunna köra session_destroy() sist i skriptet, jag undrade mest om det är någon som har provat detta eller har bra koll på det, och ifall det finns några problem med det eller om php lydigt komplett raderar all data. Jag vill ju inte få mer problem utan mindre.. Dokumentationen säger inget om när detta bör göras till skillnad från header(), session_start() etc, så frågan är alltså om eftersom inget annat står så kan man anta att session_destroy() kan kallas när man vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Onödigt inlägg från din sida skulle jag vilja säga... B) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
(har ingen lust att strula till en hel webshop för att testa lite, och jag har en hel del annat att göra än att skapa test-cases – du är för all del välkommen att sätta upp en testsida och meddela resultatet här om det bara tar dig ett par sekunder...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har redan fått svaret....
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ännu en menlöst inlägg? Om du inte kan svara på frågan så behöver du inte göra fler inlägg. Edit: Om det finns någon som VET något och inte bara har åsikter så får ni gärna fortfarande svara på frågan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|