FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ber om ursäkt, men jag tycker inte den här diskussionen passar in i min andra tråd.
![]() Jag börjar bli desperat nu, mitt MySQL/PHP är inte som det ska. Jag kör då, som känt, Windows Server 2003 med IIS 6.0. Versionerna är PHP 4.3.4 och MySQL 4.0.17, precis som innan jag formaterade om burken. Har konfiguerat grejorna om inte helt exakt likadant så så nära man kan komma, borde inte vara någon skillnad. Jag har nu formaterat om serverburken tre gånger, och det har varit samma resultat alla gångerna. <_< Och innan jag formaterade, då hade den stått så i ca 4 månader och det hade aldrig varit några problem. Referenser: www.sweleet.com - Går ju riktigt snabbt, eller hur? helmsklyfta.gurkburk.net - Jodå, rullar på ganska bra. repstege.gurkburk.net/v4/ - Kolla gästboken, riktigt seg. octobit.gurkburk.net - Seg laddning av varje sida, endast en databasförfrågan per sida, borde iaf gå fortare än dom stora forumen?! Och segast av allt - phpadmin.gurkburk.net - Vilket ni inte kan se, men det går segt som sirap. Servern flyter hur fint som helst i alla andra lägen. Vet inte alls vad det är frågan om, och allt funkade ju innan. Nu vill jag ha tips, riktigt bra tips. Börjar ju bli desperat snart, vet inte vad jag ska ta mig till. Och ominstallationer, som synes, funkar ju inte. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
..och nu kommer servern vara nere under dagen pga flytt..
:angry: men tips vill vi gärna höra ändå |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu sitter jag med servern på rätta platsen.
Och lokalt så verkar det gå fort. Så fort som det ska. Verkar vara nåt strul med nätverket? Sorry att jag tjatar, men ni är dom enda som kan det här bättre än mig, av mina "kontakter" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Låt mig gissa?
Du kör PHP på en IIS Server? Det är ju inte att rekommendera då PHP är designat för *nix Att phpMyAdmin är segt är känt. Det är ett oerhört effektivt men tungt system. Har inte kollat dina sidor men det verkar som om du på något kör ooptimerade query's EDIT: Kollade din gästbok. Den var inte alls seg. Segheten kan bero på att den ligger i en popup. Även octobit sidan verkar inte heller spec. seg? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Men ärligt så ser inte jag heller några problem? Dom laddas fort för mig. Och phpmyadmin har ju som sagt inget rykte för att vara jättesnabbt.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har du provat att lägga t.ex. gästboken och de andra sidorna på någon annan server och sett om problemen kvarstår? Uteslutningsmetoden kan vara en ganska bra taktik för att komma till rätta med problem.
![]() Låt oss höra hur det går.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ah, tack för alla svaren
![]() Jag glömde meddela här att jag löste problemet ganska snart, eftersom det gick snabbt lokalt så tänkte jag att det måste ha nåt med brandvägg (nåt åt det hållet) och göra. Jag satte MySQL på en speciell port och låste upp den, och vips så var allt som det skulle igen. Så det är löst ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|