FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så har överhänget i Tradedoubler rasat. Huvudägarnas jätteförsäljning av aktier raserar mycket av det förtroende som förra veckans starka kvartalsrapport byggde upp, skriver Näringsliv24:s Per Lindvall.
Läs mer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
För att kommentera detta kan jag spara tid genom att klippa och klistra ett citat från Blockets VD Pierre Siri från mitten på förra veckan.
– Dessutom är vi och Tradera inne på olika områden. Vi har kapitalvaror, som fordon, möbler och så vidare, medan Tradera har mycket mynt och frimärkssamlingar och sådant. Sök och ersätt Tradera mot Tradedoubler och mynt och frimärkssamlingar mot prismedvetna kunder.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
Årtioendes klantigaste insiderförsäljning? Men dem struntar kanske i vilket. Äger väl inte så mycket längre..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om jag tidigare har funderat på att köpa aktien, så är den tanken nu borta.
Var tog förtroendet vägen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Varför köpa en aktie där man vet att den största marknaden är påväg att få hård konkurrens?
CJ.com - open thy doors! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men det är ju klart att man inte ska köpa en överhettad aktie om grundarna samt huvudägarna säljer, dessutom så mycket som 32,2% av aktiekapitalet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är du avundsjuk Emil?
![]() Jag tycker inte man ska måla upp TD som ett hatobjekt för att ägarna sålde av sina aktier. Ägarna ville ha ut sina pengar som alla andra och valda att sälja när aktien låg på topp. Och just därför tycker jag att försäljningen bekräftar min tidigare inställning att TD aktien är övervärderad. Jag skulle aldrig köpta TD akiter för över 100kr/st. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Aktien är intressant att blanka på kort sikt känns det som..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag köpte några aktier vid introduktionen som långsiktig placering, men de senaste försäljningarna får mig att fundera på att casha in även jag.....
/Andreas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|