FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag köpte en licens innan årsskiftet, men nu har jag lyckas tappa bort skivan.
Jag har hört med folket på kontoret men ingen vet med sig ha lånat den. Hur gör man för att få en kopia eller ny skiva? Licenskoden har jag kvar dock och produkten är registrerad och allt sånt tjafs... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjaa! du får ta och skriva till Microsoft swe, kostar några hundringar att få en ny skiva. gå till deras hemsida, där fins säkert mer info.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Ladda ner Windows XP från internet?
Du har ju licensen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag hade samma problem nyligen.
Licens är inte detsamma som cd-key som man behöver för att installera blev jag varse. CD-key är kopplade till mediet och det finns olika utgåvor och olika varianter (t.ex. OEM). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ring till deras support http://www.microsoft.com/sverige/msab/cser...ce/default.mspx
och förklara. Har du köpt programmet är det inga problem att ordna det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tja jag råkade ut för det själv för drygt ett år sedan när hårddisken gick sönder. Passade på att byta till en större bara för att upptäckta att OEM-skivan var anpassad för just den hårddisken som satt i datorn.
Lånade ett XP av en bekant installerade ringde till supporten och det löste sig utan problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett litet tips från mig.. om ni har tappat bort er skiva beställ nytt installationsmedia asap.. vi kör fortfarande Windows 2000 server, office 2000, windows 2000 professional, och exchange 2000 på jobbet och har under årens lopp förlorat lite skivor, skulle beställa nytt och fick till svar att det inte längre går att beställa nytt installationsmedia till dessa program men blev erbjuden att köpa nya xp pro och server 2003 licenser..
tack för det MS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Smidigast är att ladda ner bara, om du har licens kan dom inte säga något om det.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|