FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det någon som har erfarenhet av någon bra produkt för att kryptera alternativt förvränga sin PHP-kod?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har inga egna erfarenheter på webbplatser i bruk men den vanligaste är nog Zend Encoder.
En del utomstående alternativ finns även såsom: roadsend, ioncube och SourceGardian Pro. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
eAccelerator. Kräver dock att servern också kör med eAccelerator.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo, ska man köra krypterat som måste man givetvis installera något på servern…
Har tittat lite på något som istället förvränger koden så att det för oss människor blir helt hopplöst att fatta något av den. Tror att det skulle räcka i mitt fall. I alla fall tycker jag att fördelarna med att kunder slipper installera något på servern överväger nackdelarna. Problemet är när man som jag har flera include-filer där variablerna måste heta samma sak, de lösningar jag hittat tycks helt slumpa fram nya namn på variabler och funktioner i varje fil. Jag skulle alltså behöva något som är lite mer konsekvent och låter variablerna i samma site heta samma sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är lite nyfiken, men av vilken anledning vill du kryptera eller förvränga php-koden?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter som du bara vill "dölja" den lite, pröva att göra en sökning på "obfuscate php" på google.. ( http://www.google.se/search?q=obfuscate+php )
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är också intresserad. linusanderas - tala gärna om vad du kommer fram till!
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|