FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man har denna adress: www.hemsida.se/bilder/sommar/janne.htm och vill att det ska stå www.hemsida.se
uppe i adressraden på internet-explorer. Hur fixar man detta ? Samt går det hindra surfare från att gå in i mapp: ex. www.hemsida.se/bilder/ För att förhindra att alla bilder syns listade i denna mapp. / Urban_H |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej Urban, och välkommen till WN!
1) Det går att fixa på två sätt. Det första är att köra en frame över hela sidan, då kommer adressen stå kvar i adressfältet vart man än surfar på sajten. Det andra är väl att hålla reda på navigeringen med Cookies. Ingen av dem anser jag vara en bra lösning. Jag vill veta var jag befinner mig, och kunna ta direktlänkar till olika delar av en webbplats utan att den gör det svårt för mig. 2) Två alternativ igen. Det första, och bästa, men kanske lite svårt för dig att fixa, är att se till så att servern inte listar några filer i mappen. Det andra, som är enklare att ordna, är att lägga dit en index.html. Kan vara helt tom om du så vill. Den visas då istället för en lista på filerna i katalogen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|