FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjo,
Undrar om man kan köra en smtp server på ex. bbb's nät som blockar port 25 fast man använder en annan port för utgående? Är det några problem att göra så? Jag har själv inte så stor koll på smtp med andra ord. Om ja, vilken port? Bara att ta nån? Glad Påsk! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan så sätt sätta upp en SMTP på annan port, fast du behöver ändå ha en SMTP server utanför som kan ta emot mail / skicka mail på port 25. Sedan som relay mot din server på annan port.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
varför inte köra genom BBB's? smtp.bredband.net
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hostar domäner på egen server, och när man skickar ex. nyhetsbrev så spärrar bbb's smtp mailen. Ringde till dom och bbb säger att jag bara kan skicka ett fåtal mail i sekunden och jag vill kunna skicka 100-tals mail. Skit irriterande.
De roliga är att vissa gånger går de att skicka massor med mail, och vissa gånger inte. Visst, man kan kontrollera hur många mail ex. vBulletin ska skicka per omgång, men vissa har inte den möjligheten att kontrollera sånt. Jobbigt också att köpa plats på serverhall bara för att kunna få skicka mail. Tack för svaren iaf! Får väl forska vidare i det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Enklast är väl att sätta upp din server på att relaya mailen... Då läggs mailen i kö på din burk, för att sen skickas ut...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
hmm, får se om ja hänger med här.
Använder hMailserver, kanske inte spelar nån roll dock då, men använder relay server smtp.bredband.net där i. Så kan ja alltså använda localhost:25 som smtp för dom sidor som ligger på servern? Och så skickas dom efter det mot smtp.bredband.net och sen ut i vida världen? (måste sjävklart göra lite inställningar men om det funkar rent teoretiskt så menar jag) Kanske man ska använda nått annat smtp server program, nått att rekommendera isf? Äsch, helt ute och far här. Hör inte hemma i mail världen. programmering är min grejj mera känner ja. Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
höhö, titt på faan. de funka. Det löste sig här.
Hoppas inte bbb grinar över det här också för då blir ja tokig. Tack för svaren iaf. Glad kycklinggul Påsk |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|