FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallå!
Har lurkat alldeles för länge, så jag tänkte kolla med er experter ![]() Jag har precis tagit över hanteringen av en sajt och börjat göra ändringar i den. Problemet är 1. Det är en porrfilmsshop, 2. Den har varit katastrofalt usel. Dock finns det naturligtvis fördelar som gör att jag vill jobba med den ![]() Så efter en del undersökningar på nätet konstaterar jag att på vissa sidor har Google inte uppdaterat sitt index på 3 (!) år... det gör inget, men efter att ha uppdaterat sajten vill jag ju att Google ska crawla sajten så att de nya ändringarna slår igenom. Som jag förstått så kan man inte framtvinga en refresh, men finns det ngt sätt att enkelt kolla NÄR en sida är uppdaterad? Googles datumsökning (past 3 months) fungerar sisådär... Har ni andra tips/saker att tänka på om hur man kan få google att indexera en sajt så vore jag hemskt tacksam! Tack! /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ju mer lankar du har till siten desto oftare kommer google pa besok...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har du provat att skapa en Google Sitemap för sajten?
Det borde väl kunna få dem att ta sig en titt på sidorna. http://www.google.com/webmasters/sitemaps \Anders |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Se till att den inte är byggd i frames och bygg länkstrukturen så att det går att komma åt alla sidor från alla sidor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren!
Dykarn: Det kommer, håller på att utforska möjligheterna med att få inkommande länkar. Några tips? Andgu: Jag har sajten i mitt Sitemaps-konto, men har inte lagt till en riktig sitemap. Och vad jag läst om GS så påverkar det inte Googles indexeringstakt. Fel? Vet ej. xpat: Jepps. Har byggt om sajten så den inte innehåller frames samt länkar till varje sida från varje sida. Men finns det ngt sätt att se när Google uppdaterat sitt index per sajt? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
xpat: det har inte med frames att göra. jag kör en site med frames och har över 50 000 sidor indexerade. och dessa uppdateras dagligen.
tror mer på Dykarns svar.. desto större site desto oftare uppdateras indexet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej, det har egentligen inte med frames att göra. Men frames kan strula till det på andra sätt. Det största problemet med frames är att det är lätt att glömma bort den interna länkstrukturen. Man lägger menyn i en frame och sedan lägger man inte några länkar på contentsidorna, då finns det bara 1 sida på hela siten som har länkar till resten av siten = dålig intern länkstruktur.
En bra intärn länkstruktur underlättar för Google att hitta alla sidor, det ger siten en intern styrka som är mycket viktigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ju mer frekvent innehållet på din sida förändras så ökar även tätheten mellan besöken från G.
Jag har besök runt 3-4ggr per dag (minst 2). Och då menar jag alltså "omgångar" som jag besöks på, inte hur mycket eller exakt vad G gör vid dessa tillfällen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|