FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Hej,
Jag har en onlinespel hemsida. Så när jag visar google adsense annonser så syns ”relevanta annonser”. Låt oss ta ett exempel, jag har ett tennis spel, när någon spelar det visas annonser för att köpa tennisracket. Hur intressant är, när man spelar spel? Det går väll att ställa in vilka annonser man vill visa? Men jag hittar inte hur. Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
du kan blockera annonsörer.
titta närmare på ditt konto, elr så på adense "frågor och svar". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går inte att välja vad som visas, det är som Saint säger, du kan plocka bort annonser efterhand som du märker inte är relevanta för dig. Gör du det så kommer du iaf minska antal orelevanta annonser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Men, hehe. Alltså jag har över 1000 spel = 1000 undersidor, jag kan inte stitta och blocka just den reklam jag inte vill visa. Det är omöjligt.
Så det finns alltså ingen lösning ![]() |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, inte mer än att plocka bort manuellt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan ju med kåden på sidan försöka förklara det bättre. (Kan hjälpa lite i alla fall)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som övriga postare har sagt så går det inte att ställa in adsense på kategorier, det är även närmast lönslöst att genom specifika blockar försöka ändra vilka annonser som kommer. Denna funktion är där för att utesluta tex en konkurrent.
Det du dock kan göra, som Bengt säger, är att anpassa sidtexten så att det kanske handlar mer om spel, java, blah blah än om just tennis. För att inte helt utesluta relevant information till dina besökare kan du även berätta för google vilka delar av sidan den _inte_ skall ta hänsyn till. Pss kan du låta google söka igen om det som handlar om spel, och låta bli det du skriver om tennis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
http://www.google.com/support/adsens...168&topic=8441 |
||