FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
IDG:
Efter att Svea Hovrätt beslutat att inte pröva tingsrättens dom på dagsböter för en fildelare kan liknande polisutredningar försvåras. Om brottet inte kan ge fängelse får polisen begränsade befogenheter. – Jag tolkar beslutet som ett klart besked att enskilda fildelare, om de inte tjänar pengar på fildelningen, inte ska ha annat än böter. Då kan vi inte spåra ip-nummer, och då kan vi inte spåra privata fildelare, säger kammaråklagare Håkan Roswall till TV4. [LÄS MER] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Enligt mig så säger detta emot den lagen som kom förra sommaren om att fildelning skulle vara olagligt.
Kan inte polisen spåra en person så innebär det att lagen som kom är totalt verkningslös. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Sveriges rättssystem kan inte fungera om folk inte kan bli dömda på ett korrekt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag firar det hela med att ladda hem en bioaktuell film.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Om inte straffet ger fängelse kan inte Polisen begära uppgifter om IP-adressen av exempelvis Telia. Därmed kan dom inte veta vem som tankat ner filmen/musiken.
Med andra ord kan inte Polisen få fram info'n dom behöver.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Intressant svängning dem tog här då. Lite oväntat, känns det som.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker det är sorligt! Man måste ta itu med problemet av piratkopiering.
Hårda straff är ju något som skylla gynna bekämpningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Eller så kan man lägga resurser på att jaga annat pack istället för att jaga en massa kidz.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|