FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Sitter med en domän som jag planerar att sälja, själva namnet är inget som direkt anknyter till "p o r r"
men där ligger idag en tjänst för vuxenfilmer, funderar på om detta "smutsar" ner domännamnet inför en eventuell försäljning? Kanske det lönar sig att låta sidan ligga tom och söka lite bredare efter eventuella spekulanter, vad tror ni? "x t v . s e" Reggade även "x o n l i n e . s e" (vet inte varför) :blink: Vad kan man associera "X" till tro? //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan du inte sälja hela verskamheten med domännamnet då?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo självklart kan man göra det, men sidan i sig ser jag inget värde i.
Det är en enkel affiliate tjänst som ligger där eftersom min fantasi inte räckte till. men det är ett kort namn och enligt mitt tycke lätt att komma ihåg, så kanske det finns annan marknad för det, hade jag själv ett företag eller liknande och letade efter ett domännamn så skulle jag nog vara lite skeptiskt till att göra om en sådan sida till en presentation av mitt företag om jag var inom en annan bransch. Kanske är helt fel tankegång av mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror också det lönar sig att sälja hela sidan med innehåll.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
x t v . info & .biz 10.000 EUR st hos Sedo upptäckte jag nu :blink:
Svårt och låta bli att skratta lite ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mjo men .se-domäner är generellt sett värda betydligt mindre än internationella toppdomäner.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
hellre en .se än .info&biz iaf...
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
För hur mkt säljer du xtv.se och xonline.se?? =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||