FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu är det så att jag flyttade in i nya lokaler för nån vecka sen och däe har jag inget bredband på 2 veckor, ingen telefon heller att koppla upp sig med modem. Jag använder bärbar hemma och klurar om jag inte kan ta hit endast burken från jobbet och jobba med den genom min bärbara. Det handlar mest om att kunna tanka ner mail till outlook. Nåt bra och enkelt sätt att göra det på?
/David |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Stoppa in kabeln i din stationära istället för din bärbara. Annars kan du göra bärbara till en nätverksbrygga, men om den går på WLAN så måste du se till att du skriver om den stationäras MAC:adresser eftersom WLAN har spärr för att köra fler MAC-adresser på samma host. Kör du Linux på laptop:en sätter du upp en vanlig brygga och använder ebtables för att skriva om MAC:adresserna på de vidarebefodrade paketen.
Edit: En kompis skrev en guide för just detta. Den finns här: forums.gentoo.org/viewtopic-t-430571-highlight-ebtables.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Men jag vill inte ta med skärmen å allt med hit från kontoret, vill bara ta me burken å använda den bärbaras skärm etc. Då hjälper det inte med att stoppa i kabel.
Jag kör XP på båda datorerna och skulle vilja hitta en mycket enkel väg att koppla de samman. ÄR inte så haj på att fixa nätverk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
När du väl har fått till nätverk mellan datorerna är det bara logga in remote. Det finns t.om. stöd för det i Windows nuförtiden. Annars finns det 3:e-partsprogram för detta. T.ex. VLC.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Annars om du kör Windows XP Professional så kan du använda RDP (Remote Desktop). Aktiveras så här: Högerklicka på Den här datorn (My computer), välj Egenskaper (Properties). Under fliken Fjärr (Remote) kryssa i rutan under Fjärrskrivbord (Remote Desktop). Sedan är det bara att starta upp "Anslutning till fjärrskrivbord" (mstsc.exe) som ligger under Tillbehör / Kommunikation. OBS! Detta KRÄVER att du har lösenord på det konto du tänkt använda. (Översättningarna stämmer kanske inte till 100% då jag kör engelskt xp) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
RealVnc är gratis & väldigt väldigt bra.. kör det mellan mina servar osv..
Klicka för att ladda ner.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Laddade ner nu, skulle du kunna förklara lite mer hur jag ska göra steg för steg? Tacksam för det, tror även att fler kan ha nytta av det. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|