FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tyckte att jag varit väldigt fyndig och kommit på ett domännamn (ett ord) som består av 14 tecken och innehåller 13 stycken nyckelord, varav 9 av dem är inom sidans ämneskategori.
Fem av ämnesorden kommer i början och/eller i slutet av domännamnet, resterande finns mitt i gröten. Fråga: Kommer de 5 ord som finns mitt i namnet att värderas lika högt av google som ord som finns i början och i slutet av domännamnet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Hade varit intressant att veta vilken domän det är.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Instämmer Zn4rK.
14 tecken som innehåller 13 nyckelord varav 9 ämnesrelaterade. Puh... den gåtan blir svår att knäcka. :huh: Kan det var en ledtråd att fem namn finns i mitten? Edit: Ang din fråga Saint så tror jag inte att den går att besvara utan att se namnet eftersom det låter som ett mycket märkligt ord. Edit, igen. Fast det är väl samma princip som en domän typ rockunderstolenidag.se och såfall lär det inte fungerar så bra på namnen rock, under, stolen, stol, idag, dag, i, kunder, leni, kund, ro, ock, en, len, er, kunders, |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om man kör rock-under-stolen-idag.se då bör det ju fungera?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ord _Ord2börjar ___Ord3börjar Edit: Om jag nu förstod rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Edit: Men som Mattias skriver kombinationerna uppnås inte på det sättet. Edit igen: Egentligen rätt så lätt att kolla, det här forumets namn webmasternetwork är ju bra etablerat så ordet bmasternetwork skulle ju dyka upp i google, men... Suck, Edit igen: Med tanke på googlebotens frekventa besök här så lär väl bmasternetwork synas imorgon i google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag kan inte presentera domänet då jag inte köpt det ännu ![]() Men webmasternetwork är nästan ett bra exempel hur jag tänkte. Det innehåller både web, master, webmaster, net, work, network. Jag sökte på google efter "master webmaster network". Wemasternetnetwork fick både "master" och "network" markerat. På tredje plats fann jag dock något intressant, webmasterworld.com fick "master" markerat. Men det är ändå inte likt mitt problem... bah. jag får fundera vidare kring hur jag ska förklara för er, mattias är helt rätt på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Köp/säkra domänen och låt oss få veta mer.
Inga drastiska summor det rör sig om direkt... /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här är exempel på vad jag menar, hänger ni med?
Ord 1: aaayyxxx Ord 2: aaa Ord 3: aaayy Ord 4: yyxxx Ord 5: xxx Ord 6: ayyx |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Men domänen är ändå intressant att veta =)
![]() |
Svara |
|
|