FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Startade härom veckan Fitnessforum.se, ett forum för de som är intresserade av träning, fitness, bodybuilding etc.
Inser självklart att sidan är i fosterstadiet och jag är inte ute efter att ragga medlemmar härifrån men gärna lite kritik, jag har spenderat en hel del tid att göra det mer SEO vänligt, om än dock jag inte fick till det med bättre url'r då forumet helt sonika kraschade.. men vad tycker ni om designen? Ser det bra ut för att vara baserat på phpbb? Finns det fler SEO tips man kan göra? Ni som är insatta i nichen, är de tnågra kategorier som ska bort/till? Har även fundering på att sätta in quickreply och ett bildgalleri men har ej hittat några som jag tycker funkar perfekt, förslag mottages gärna www.fitnessforum.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
En FAQ sektion där endast du lägger in saker som är bra beskrivna. Ett träningsprogram, tips etc. Efter ett tag så kommer samma frågor igen och då kan man hänvisa dit. Annars brukar ett forum växa fram! Till phpbb finns lite roligare teman som du kan leka med för att matcha headern. Tänk på att hålla dig till några färger som går igen i headern ex.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
true true, en faq för nichen hade jag faktiskt inte alls tänkt på så den tackar jag för!
Sen visst forum tar tid, och såsom jag förstått det tar det ännu längre tid i min kategori ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
"Proffs Profiler" såg inte så proffsigt ut. Sedan hittade jag ingen forumdel för att prata om gymmet. Ta det inte fel, men du behöver inte förklara för mig att det faktiskt finns. Du får inte chansen att förklara för alla. Gör det lättare att hitta eller ignorera gymmarna
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En liten irriterande grej.
Rätt jobbigt att behöva skrolla i sidled för att se senaste inlägg och jag har 1024x768, tänk på de som enbart har 800x600. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo, det har blivit lite väl många avdelningar tycker jag tyvärr, problemet är bara tt hur ska man annars förmedla att det är ett stort forum (kategori mässigtt?)
Sidscrollen har jag hört innan, gjrode en chansning och designade "stort" denna gång men får nog ändra tillbaks då de flesta inte är vid den upplösningen ännu. 800x600 är det dock endast "nyhets/portal" sidor jag fortfarnde designar efter annars tåls det att ta i och göra större tycker jag personligen. Har nu börjat fundera på att knyta till mig någon tävling eller liknande för jag har rätt bra med hits per dag men ack och ve inga inlägg... (a och o inom forum, ingen skriver omd et inte redan finns aktivitet, klassiskt moment 22 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har man inte forumet kopplat till någon annan sida så är det mycket svårt att få igång det på allvar och det kräver då en hel del jobb i början. Att designa sidor efter en viss upplösning är en dålig idé; professionella och seriösa sidor bör fungera för alla besökare.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Edit: Sorry läste inlägget fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
tartare: Ah jo, till viss del hålle rjag med dig, visst en sida ska vara läsbar i alla browsers, men sen tycker jag även att det inte bör vara fel att ibland pusha upp/ut vissa tekniker/upplösningar.
Man gör det givetvis på bekostnad av tappade besökare etc etc men ibland kan det vara värt att trycka lite försiktigt framåt. Jag har tappert gjort mina sidor för 640x480 upplösning också men det sög och något jag för alltid har fördunklat i mitt minne... Mitt största mysterium just nu är om jag ska teama upp med något företag (typ hälsokost) och skapa en tävling eller liknande, nackdelen är att jag då associeras med den butiken, något jag helst undviker men vi får se :/ edit: Tycker alltså inte att en upplösning på en sida har något att göra med om den är professionell eller seriös, det har med inriktning, profil och målgrupp att göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tyckte själva "forum.se" i loggan var lite mystisk.
Kändes inte alls lika trevlig att se på som Vita biten, alternativt någon annan färg där? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|