FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sätter snart upp två nya siter och funderar på vad jag INTE skall göra för att dissas av Google?
Tror att jag kan få många bra inlänkningar, bla från flera topp-tio siter i mitt ämne och dessutom en hel del andra (dock utan höga PR). Men hur många inlänkar vågar jag skaffa mig under en kort tid (låt säga tre veckor) utan att riskera hamna i sandlådan? Är 30 riskfritt? Tänker också anmäla mig till länkktaloger, det finns ju mängder, men finns det några man skall akta sig för och kan det vara dåligt att hamna i för många för snabbt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Antalet inlänkar lär inte placera siten i sandlådan (som förövrigt är lite mytomspunnen).
Google har väl aldrig kommenterat detta på annat sätt än att "nya webbplatser i vissa branscher kan utsättas för en sadbox-liknande effekt". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
du kanske skall ta en titt här
http://www.seo-forum.se/googles-sand...yboerjare.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för länken.
Intressant diskussion. Precis som de säger är allt "sandlådesnack" spekulationer från de som tror sig ha sett en liknande effekt. Dock har jag inte tidigare hört om teorin att antalet inkommande länkar och hur fort dessa tillkommer kan förpassa sidan till sandlådan. Dock har det ställts utom allt tvivel att en webbsida kan bli bannad om den får alldeles för många inkommande länkar under väldigt kort tid. Om dessa länkar dessutom kommer från "Free for all links" -webbplatser så ökar nog risken att du ska bestraffas en hel del. Men som jag sade tidigare så tror jag inte själv på att länktillväxtens hastighet för en ny site kan förpassa den till sandlådan. Men det är ju bara spekulation från min sida ![]() Så ta det gärna bit för bit när du skaffar inlänkar. Men 10st per vecka är knappast något problem. (Om du inte skaffar länkar från helt fel ställen dvs...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske lite Off topic men inte helt.
Vad är sandlådan egentligen? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Antepante91: ta en titt på på länken Vikarien gav...?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|