FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,794717,00.html
Håller fast vid mitt uttalade någon tidigare gå: Citat:
Kemisk kastrering eller dödstraff för i helskotta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror inte att offeret skulle må bättre av att få sin pappa avrättad. Själv gillar bättre straffarbete istället för fängelser, eller varför inte låta dom sitta och räkna matte hela dagarna :P
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
fyfan va äckligt.. stackars flicka o hennes barn.. ännu värre när barnet får reda på att farfar är pappa till hans mamma och honom? fucked up..
psykopat! edit kom på nåt mer.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker faktiskt att de för en gångs skull gör det som de kan - nämligen att utdöma maxstraff och dessutom ge påbackning med fyra år. Sen att det i vissa fall skulle vara berättigat med kastrering medelst köttkvarn är en helt annan sak. Dödsstraff är alldeles för lindrigt och har som enda fördel att det blir låga kostnader.
Hur många gånger ser man inte att de bara blir skitstraff för t.ex. mord, misshandel och våldtäkt? Nästan jämt. Kolla bara på den 15-åring som mördade en 39-åring. Villkorlig dom. DET är något att bli förbannad över. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med!
Helt sjukt att han bara fick 14 år i fängelse...fyfan. Men han lär iaf få ett helvete i fängelset ,så det är ju alltid något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ta till exempel det där lilla barnet, han som har sin pappa och morfar i samma person. Tänk om han börjar utsätta barn för sjukligheter när han växer upp. Tänk om han verkar helt frisk för övrigt? Kommer då människorna snacka på samma sätt om honom? Att han bör brinna, kastreras eller vad det nu kan vara? Kommer det då finnas NÅGON som kommer undra ifall han är sån för att har samma pappa och morfar? Eller för att någon utsatt honom för andra vansinniga saker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är lätt att fördöma. Men låt oss säga att vi ska slå ihjäl eller spärra in alla brottsoffer som har utsatts för ett brott som kan leda till att brottsoffret själv kommer att utsätta någon annan för samma brott. Snacka om vilken fin och trygg värld vi kommer att få. Själv anser jag att det är bra med pedofiler för deras avskyvärda övergrepp gör ju att t.ex. jag inte behöver ha så dåligt samvete för någon enstaka fil jag laddar ner från någon server, ty i relation till pedofilens brott är ju jag mer eller mindre en liten flugskit i sammanhanget. Så länge det finns de som är värre än mig kan jag sova gott. Länge leve hackordningen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker själv iaf att det är skönt att 51-åringen inte fick mindre än 14 år...
Tänkte bara tillägga att angående dödsstraff, så är det (om man går på studier i USA) ungefär tre gånger dyrare att avrätta en person än att sätta honom/henne i en enmanscell på högsta säkerhet på livstid (räknat på c:a 40 år). Nu är jag inte helt uppdaterad på ämnet, men detta var iaf sanning för lite drygt ett år sen. Men men, detta är ju helt OT... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||