FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har en subway store som kund till ett av våra system. Nu skall vi ha dem på vår hemsida och berätta vad de tycker om det.
Jag har nu möjligheten att lägga en länk till subway.com som har PR 7. Vår sida har PR 4. Vi har inget med resturangområdet att göra mer än att vi har ekonomisystem just denna resturangen har. Är det en fördel för mig att länka till den tidigare nämnda sida eller skall jag låta bli? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Validating
|
Ger det värde för besökaren så ger det värde för sökmotorerna.
Länka du! Eller hellre, få länk från dom och länka inte tillbaka :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack, det var lite min tanke. Har tänkt att be alla våra ref kunder att länka in till oss. Några har bra PR vilket bara är +
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Se till att länkarna är relevanta bra, helst textlänkar med bra ord i länktexten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har ju en beskrivning av deras företag som jag kan använda. Men det hjälper väl bara upp deras PR inte min?
Det är ju inte så att deras sida handlar om något som har med oss att göra annat än att de använder våra produkter. (Som inte är någon webtjänst eller något sådant). Men så länge det inte skadar oss så är det ju bara bra för dem. Skall även be dem länka in till oss med en beskrivande text. Funderar på att be alla våra kunder som har en hemsida att länka in till oss. Om alla nappar på det så kan det bli upp till 20 000 länkar =) Hur skulle sökmotorerna reagera på det om det kom väldigt många samtidigt? Har läst någonstans att om det händer för fort så ser google misstänksamt på det. I vilken takt skall man jobba med att få inlänkar? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|