Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skojare ifarten...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-14, 11:35 #1
MrMercutios avatar
MrMercutio MrMercutio är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
MrMercutio MrMercutio är inte uppkopplad
Nykomling
MrMercutios avatar

Jag fick just ett telefonsamtal från en kvinna som var mycket bekymrad. Hon hade en kund som ville köpa domännamnet www.northern-home.se. Jag äger domännamnet www.northern-home.com. Enligt henne var hon tvungen att ringa och fråga om jag ville ha första tjing på domännamnet.

Naturligtvis är det lurendrejeri från början till slut - särskilt när hon uppgav att priset för att få första tjing var 1840 kronor. Jag la på, och registrerade genast .se domänen (som jag ju borde gjort från början).

Hursomhelst, detta är ju förvisso en "klassiker", men varning kanske bör utfärdas eftersom det kanske är en push på gång. I moskitsäsong bör man köpa myggolja. Och gärna en myggfälla också.
MrMercutio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 11:41 #2
ZeniaNet ZeniaNet är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
ZeniaNet ZeniaNet är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2006
Tråkigt att dom aldrig ger sig. Tyvärr så betyder ju det att det är relativt lätt att lura folk med sådant skit.

Detta kanske är något som seriösa webbhotell- och domännamnsförsäljare, ska gå ut och varna sina kunder för, och säga att ringer det någon som försöker sälja versioner av ditt domännamn till överpris, kontakta oss så fort som möljligt.
Annars finns det väl inget direkt stopp på dom, det dom gör är ju inte olagligt.
ZeniaNet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 14:29 #3
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2004
Detta har varit igång ett bra tag och lär väl inte sluta i första hand.
Givetvis bör människor informeras och om jag inte har fel har många redan blivit informerade. Delvis vi här på wn och sedan minns jag att jag läste dylikt på aftonbladet och/eller idg.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 15:20 #4
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by MrMercutio@Mar 14 2006, 12:35
Jag fick just ett telefonsamtal från en kvinna som var mycket bekymrad. Hon hade en kund som ville köpa domännamnet www.northern-home.se. Jag äger domännamnet www.northern-home.com. Enligt henne var hon tvungen att ringa och fråga om jag ville ha första tjing på domännamnet.

Naturligtvis är det lurendrejeri från början till slut - särskilt när hon uppgav att priset för att få första tjing var 1840 kronor. Jag la på, och registrerade genast .se domänen (som jag ju borde gjort från början).

Hursomhelst, detta är ju förvisso en "klassiker", men varning kanske bör utfärdas eftersom det kanske är en push på gång. I moskitsäsong bör man köpa myggolja. Och gärna en myggfälla också.
Var det dig jag ringde?! :lol:
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-14, 16:45 #5
silfverstierna silfverstierna är inte uppkopplad
Medlem

silfverstierna silfverstierna är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by MrMercutio@Mar 14 2006, 12:35

Varför är domänen i fråga ledig om du har registrerat den?
silfverstierna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017