FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag fick just ett telefonsamtal från en kvinna som var mycket bekymrad. Hon hade en kund som ville köpa domännamnet www.northern-home.se. Jag äger domännamnet www.northern-home.com. Enligt henne var hon tvungen att ringa och fråga om jag ville ha första tjing på domännamnet.
Naturligtvis är det lurendrejeri från början till slut - särskilt när hon uppgav att priset för att få första tjing var 1840 kronor. Jag la på, och registrerade genast .se domänen (som jag ju borde gjort från början). Hursomhelst, detta är ju förvisso en "klassiker", men varning kanske bör utfärdas eftersom det kanske är en push på gång. I moskitsäsong bör man köpa myggolja. Och gärna en myggfälla också. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tråkigt att dom aldrig ger sig. Tyvärr så betyder ju det att det är relativt lätt att lura folk med sådant skit.
Detta kanske är något som seriösa webbhotell- och domännamnsförsäljare, ska gå ut och varna sina kunder för, och säga att ringer det någon som försöker sälja versioner av ditt domännamn till överpris, kontakta oss så fort som möljligt. Annars finns det väl inget direkt stopp på dom, det dom gör är ju inte olagligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Detta har varit igång ett bra tag och lär väl inte sluta i första hand.
Givetvis bör människor informeras och om jag inte har fel har många redan blivit informerade. Delvis vi här på wn och sedan minns jag att jag läste dylikt på aftonbladet och/eller idg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||