FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det någon som har erfarenhet av Pay-Pal? Har lite frågor angående uttag till svenska banker.
Senast redigerad av Timofey den 2010-09-11 klockan 22:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har erfarenhet.
Du kan ta ut pengar till t.ex. ett bankgirokonto och det tar ungefär 5 dagar. Du kommer oundvikligen få en massa fejkade paypal e-mails, klicka aldrig på en länk utan skriv in adressen i URL fönstret. När du fått in över 60K svenska kronor måste du gå igenom en oerhört jobbig procedur och faxa in och fylla i en massa dokument och bevis etc ... Men annars kan jag starkt rekommendera paypal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() Vad jag mer oroar mig för är vilket alternativ av dessa jag ska välja: Account Type: Bankgiro Postgiro Domestic Bank Account och vad jag ska skriva in på "Account Number" (jag har bara ett vanligt bankkonto med kontonummer hos SparBanken) då jag tar ut pengarna ("Withdraw") och om det uppkommer några dolda avgifter då man tar ut pengarna från ett Pay-Pal konto till SparBanken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du ska välja Domestic Bank Account.
Exakt vad du skriver vet jag inte riktigt i detta fall. "och om det uppkommer några dolda avgifter" Det ska stå i så fall någonstans, tror det finns en viss avgigt, ja. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
PayPal tar ingen avgift när man hämtar ut sina pengar (om det är över ett visst belopp), och eftersom du får pengarna i svenska kronor brukar inte heller banken ta nån avgift, men det är det bäst att du kollar med Sparbanken. Däremot så får man rätt dålig växelkurs hos PayPal och det är ju också en sorts avgift... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Varför gå över ån efter vatten? Jag har PayNova och Pay&Read.
Det räcker för mig, och det tar en vecka att få ner pengarna till bankkontot från PayPal, och du måste gå igenom den där proceduren om det går bra för dig, och under tiden kan du inte göra nåt med paypalkontot. Och proceduren tar flera veckor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har använt PayPal när jag gör affärer med utlandet i ett antal år och har funkat alldeles utmärkt för mig. Aldrig fått någon spam eller fejkade mail heller.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|