FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Har en fundering.... har ett domännamn som inehåller absolut Det finns en risk för en stämmnig ar Absolut vin & Sprit har jag förstått nu. Om jag kör domänamnet ändå... och måste byta till ett annat innebär det mycket problem? Någon som bytt domänamn? Tänkte kanske om man blir stämd att man skulle få lite gratis uppmärksamhet i media. Är det värt det tror du? Eller är jag ute och cyklar? Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Överlag är det nog en dålig idé att bli stämd. De fick konstigt nog rätten till ordet så jag skulle avråda från det.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Registera tex AB Solut DATA sen kan du ansöka om absolut.eu?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Bifrost > Droppa det och läs lite tråder här i forumet som har med domännamn, ond tro etc. Har du tur kommer du undan med att de bara plockar namnet av dig, har du otur tja... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
*skrattar*
Att byta domännamn är INTE roligt. Bytte domännamn i höstas. Förut hette vi www.vasterviksbk.nu men bytte till www.aktivhund.se .... VIPS! försvann man från sökningarna i google, sidor ligger fortfarande cachade hos google med gamla domännamnet .... hade jag vetat (fast det visste man nog innerst inne) så skulle jag nog inte gjort detta byta av domännamn ![]() cya, /PatrikB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast man kan ju byta domännamn på många sätt. Gör man det med 301-redirects så bör inte Google (eller nån annan sökmotor för den delen) påverkas nämvärt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jan Eriksson:
Citat:
![]() Ursäkten skall jag stå för ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tackar skönt att få lite åsikter så man får lite kött på benen.....
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|