FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag startade en relaterad tråd ( http://www.webmasternetwork.se/f12t12644.html ) för några dagar sen, men eftersom situationen har förändrats lite tyckte jag att det var bäst att skapa en ny tråd.
Problemet är alltså att för ca två månader sen började mitt kundkorgsscript (PHP) tappa minnet. Folk kan bara lägga till en enda grej och gå direkt till kassan. Försöker de lägga till fler saker raderas den föregående. Det går inte heller att ändra kvantitet för då får de ett felmeddelande om cookies, eller så töms korgen. Det verkar alltså som att cookies inte sätts som de ska, men det märkligaste är att det bara drabbar IE-användare (alla versioner, vad det verkar). Jag trodde först att det var en Windows-uppdatering som orsakat detta, men samma fel uppstår på en dator som inte har uppdaterats på åratal. Scriptet i sig har jag inte rört på länge (långt innan detta hände). Nån som har en aning om var jag ska börja felsöka? Det måste nästan vara något med servern (Apache/Linux) i sig, men vad kan orsaka att cookies inte sätts i IE när det funkar perfekt i Firefox? Jag har förstås startat om servern. Som jag nämnde i den andra tråden går det inte att kontakta killen som har utvecklat scriptet. Tack på förhand! Alla teorier är välkomna. |
||
![]() |
![]() |
|
|