FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hallå mina vänner!
Vill börja med att säga att jag använt sökfunktionen samt bläddrat igenom massor av trådar med grus i ögonen som följd då 90% av svaren i varje tråd oftast handlar om något helt annat än ämnet enligt min mening. När jag nu söker plats för mina domäner så slutar det med att jag springer/surfar runt i cirklar. Därför ber jag er nu om hjälp. Till att börja med har jag följande krav: - ca 100 gb bandbredd per månad minimum. - tilläggsdomäner (minst 20 st) - PHP & MySQL - Spelar ingen roll om servrarna finns i usa, sverige eller något annat land. - Gärna Cpanel Och jag vill lägga ner högst ca 250 sek/månad för hostingen. - Finns det någon som har upplevelser från olika webhotell med humana priser på bandbredden? - Finns det några tips på webhotell som jag kan titta närmare på? - Skall jag hålla mig till att leta efter webhotell eller skall jag söka mig till VPS eller liknande? Jag är mycket tacksam för svar, och jag vet också att man får vad man betalar för! Men loopia är inget alternativ för mig. Har helt enkelt inte råd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inte testat själv men Rosehosting har väldigt trevliga erbjudanden om du vill köra VPS.
Är mycket intresserad ifall någon annan har erfarenheter av dom. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kör själv med http://www.powervps.com/ med packet:
LINUX WEBMIN POWER-0 $24.95 per month Fedora Core-2 Equal share CPU Webmin/Usermin 256MB Burst RAM 128MB RAM guaranteed 5GB Disk Space 100GB Monthly Transfer 2 IP numbers Power Panel Your own name servers Unlimited domains Och den är jag riktigt nöjd med, de kostar: 192,65 SEK i dagens växelkurs. Det är inge startupgift och det går fort att få igång den. Men de där är bara ett av paketen som dom har, men de är bara att sura sig in på sidan och kolla deras erbjudanden vad du vill ha, men det där ser allefall ut som de upfyller endel av dina krav. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Har varit lite halvsugen på Powervps innan men aldrig tagit steget dit! Hur är det med support, snabbt? upptid? Jag har ingen erfarenhet av webmin, skulle hellre valt cpanel. Men pga priset så får det i sånna fall bli webmin. Är det svårt att använda webmin? fördelar/nackdelar mot cpanel? Hur är det med hastigheten? Skicka ett pm med din hemsida ifall jag kan få gå in och testa lite! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.rosehosting.com/virtserv-spec.h...html?src=goovps 5GB Disk space 100GB Transfer 256MB ram, burstable till 512MB Dedikerat IP Obegränsat antal domäner Webadmin 19.95$/mån & ingen startup-kostnad. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har testat Rosehosting lite smått nu i en månad och det har fungerat ok
De hade lite problem att sätta upp mitt konto så de fick installera om allt tre gånger första dygnet men sedan har allt flutit på utan problem. Är det kontorstid i USA så svarar supporten på allt ifrån några minuter till någon timme... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Sedan när jag väl vart kund så har dom både en 24/7 support via mail, eller via LiveSupport clienten via sidan. Uptider har jag inte haft nått problem med, de var första dagen som den var ner en gång på grund av ett arbete som dom gjorde med servrarna, men de var igång igen efter någon minut, och de var på natten för mig så jag märkte inte av nått. Webmin är jätte simplet, de är lätt att hantera. Har dock alldrig kört cpanel själv så jag kan tyvärr inte jämföra med de. Men de är lätt anser jag. Hastigheten tycker jag inte är nått problem med. Jag skickar ett PM med sidan så du får se. Hoppas jag har svarat på allt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ursäkta mitt sena svar! Stort tack för hjälpen Acid med pm o allt :-)
Nu är det dock så att jag sitter o biter på naglarna konstant! Har helt plötsligt kommit på att Cpanel suger och att Directadmin är mycket trevligare! Och så har ju powervps ett erbjudande där man får 100 gb extra bandbredd per månad. http://www.powervps.com/current-vps-sale.php Känner ändå att 45$ per månad kanske är lite väl mkt för min budget! ![]() Vad ska jag ta mig till.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du har ett pm!
|
|||