Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

IE strular med bakgrundsbild

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-17, 22:36 #1
rille77s avatar
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
rille77 rille77 är inte uppkopplad
Medlem
rille77s avatar

Reg.datum: Dec 2003
Har stött på ett otroligt störande problem som jag hoppas att nån kan hjälpa mig med.

När jag lägger en background-image i en div så blir allt bara totalt fel i IE, i FX ser allt fint ut som vanligt.
När jag kör den med endast bakgrundsfärg så ser allt ut precis som det ska både i IE och FX.

Det som händer när man lägger in en bild är att det blir ett mellanrum i höjdled mellan de två "blocken" med divar.

Storleken på bilderna är korrekt är väl säkrast att tillägga.

Kod:
<body style="text-align:center;">
<div style="margin-left:auto; margin-right:auto; margin-top:10px; margin-bottom:10px; width:780px; padding:0px;">
 <div style="float:left; width:10px; height:10px; background-image:url(images/index_07.jpg); background-repeat: no-repeat;"></div>
 <div style="float:left; width:760px; height:10px; background-image:url(images/index_08.jpg); background-repeat: repeat-x;"></div>
 <div style="float:left; width:10px; height:10px; background-image:url(images/index_09.jpg); background-repeat: no-repeat;"></div>

<div style="float:left; width:10px; height:60px; background-image:url(images/index_12.jpg); background-repeat: no-repeat;"></div>
 <div style="float:left; width:160px; height:60px; background-image:url(images/logo_left.jpg); background-repeat: no-repeat;"></div> 
 <div style="float:left; width:365px; height:60px; background-image:url(images/logo_center.jpg); background-repeat: repeat-x;"></div>
 <div style="float:left; width:235px; height:60px; background-image:url(images/logo_right.jpg); background-repeat: no-repeat;"></div>
 <div style="float:left; width:10px; height:60px; background-image:url(images/index_14.jpg); background-repeat: no-repeat;"></div>
</div>
</body>
rille77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017