FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
På sista tiden tycker jag det verkar som om Google bara bryr sig om ifall dom andra sajterna som länkar till min sida har minst PR5. Har sajten som länkar mindre så räknas den inte??
Vad är viktigast för att öka sin PR i era ögon? Om man redan ligger 1-3 på google på dom viktigaste sökorden för just min sajt. Men fortfarande inte får högre PR, så verkar PR bero på helt andra saker. Sen undrar jag om google lyckas läsa ALLA inlägg i min gästbok, vilken är en helt vanlig PHP GB med MySQL databas? Eller måste jag bygga något speciellt för det? Nu har jag bara "nästa sida" för att läsa tidigare inlägg. Tackar på förhand ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Försök att få sidorna kopplade på ett annat sätt där. Jag vet tyvär inte vilka möjligheter just din gästbok ger... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Angende PR sa visar Google ett utval av lankarna som lankar till dig * phju*
Det viktigaste ar inte att ha lankar med hog pr utan det ar viktigare att ha relevanta lankar men visst vill du bara oka din PR sa fa manga inlankar med hog PR och fa utlankar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren!
Jag har enligt silktide.com 2,610 sidor som länkar till mig, men på google visas bara 11 st. (link:www.ayianapa.nu) Jag gämför mig med www.discoverayianapa.com som däremot google säger ha 1.270 länkar (link:www.discoverayianapa.com) Jag ser att discoverayianapa.com kör en liten fuling och är länkade från ett forum på varenda sida. Det forumet har PR 5. Men det verkar vara tillåtet och funka bra. Iof har discoverayianapa också bara PR4 som jag, vilken också e himla skumt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
om du kollar pa msn i stallet sa far du en battre bild av vilka som lankar till dig
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Mm jag har sett det nu. Men va sjutton,,, över 2.500 länkar och "bara" PR 4! Vad mer begär dom?? hehe Verkar lixom om PR 5 är någon magisk och bra gräns som man gärna vill nå upp till.
Sen har ju google iof ändrat väldigt mycket sista tiden. Förut så låg jag 1-5 på en "ayia napa" sökning på google.com Nu kommer jag på mellan 100-200 plats :S Men på google.se ligger jag fortfarande på top. Verkar som om google.com bara verkar reserveras för engelska sidor nu för tiden ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är inte antalet inlänkar som gäller. Kvalitetslänkar ökar PR snabbare och dom ska vara från liknande sidor som din egen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Google har inte gjort en PR uppdatering pa ett bra tag nu
sa det kan andras men som sagt hog PR betyder inte forsta plats |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej jag vet det. Lite konstigt men...
Ryktet var ju en uppdatering den 25 januari, men vi får väl hoppas på snart och att man får lite högre PR ![]() Men jag förstår inte varför dom har ändrat så att google.com bara ska prioritera sidor skrivna på engelska?? Nu har jag iof även översatt hela min sajt till en engelsk version och ska lansera den om högst 1 vecka ![]() Några förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
om du har dom som subdomaner sa tolkar google det som olika domner och du far da olika pr pa dom
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|