FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har en fråga till ang Adsense.
Jag tillverkar säljer smycken och har annonser från andra som säljer smycken på min webbplats / site är inte det ganska osmart/korkat? Eller hur fungerar kunderna i detta fall någon som har en aning? Eller lämnar kunderna sidan för dom inte hittade något intressant och då klickade på adsense? /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Svår fråga, beror ju till stor del på annonsens innehåll med.
Men jag hade nog sagt nej till sådan annonser, det känns lite som att vara "team audi" i racing men köra en volvo bil. Du skulle ju kunna testa att filtrera bort dom sidorna hos adsense ett tag och se om beställningarna hos dig går upp. Kalle kankse är ute efter att titta efter smycken dag 1 .. kollar din sida och ser en annons mer fler smycken, han gillade några modeller hos dig. Men ser att din konkurent har liknande grejer och dag2 när han legat och funderat på om han nu har råd med smycket eller ej så köper han det av din konkurent. Om du är den billigaste / bästa smyckesföräljaren på nätet så är det klart att då kan du ju låta dom annonserna vara kvar för du vet ju att du är den bästa. Så tänkter jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja sant lite så tänker jag med....
känns som man bjuder konkurenter in i leken.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör med tradedoubler annonser istället och välj ut annonser som passar din målgrupp. Det gör jag i en av mina shoppar med hyfsat bra resultat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm men det är kanske bara jag som reagerar lite på att ha externa annonser på en kommersiell webbplats.
Tidningar, portaler etc där är man van att de finns, men på en rent kommersiell hemsida. Tycker det känns lite billigt, som att verksamheten har en mer hobbyaktig karaktär (kanske är så också). Förekommer knappast överhuvudtaget att seriösa kommersiella företag har annonser på sina sidor. Du kämpar för att driva in trafik till sidan sedan ger du besökarna en snabb och enkel möjlighet att ta sig därifrån genom att klicka på en annons där du får någonting mellan 0,50-6:-. Du vill väl att de skall titta på din sida och helst köpa något av dig, inte att de skall erbjudas en snabb möjlighet att ta sig därifrån och då kanske till en konkurrent? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja Hubbert det finns en poäng i det resonemnaget helt klart.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja en liten poäng. Jag tänker så här, man kan reagera på externa annonser (Adsense i detta fall) på tre sätt som besökare.
1) Man tycker det är negativt, lite oseriöst/amatörmässigt/hobbyaktigt/ osv 2) Man tycker det är bra att kunna hitta relaterade länkar till produkter som finns på sidan 3) Man bryr sig inte överhuvudtaget De flesta besökarna är nog 3 ![]() Men hur många är det som tänker enligt 1? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker helt klart enligt punkt 1! Om man driver ett företag i vinstsyfte och säljer en produkt på hemsidan tycker jag inte det passar med reklam.
Och jag tror garanterat att det kan skada om man länkar till konkurrenter(om man inte har lägre priser samt bättre omdöme, men även lite då) I så fall är det bättre att ha en enkel länksamling till dessa sidor, istället för att släppa in deras reklam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för alla svar skönt att man har några att bolla ideer med som vet vad det gäller!
Trevlig helg! Stefan |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|