FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan om man vill få in information till en hemsida man har gjort är det någon som vet vart man ska vända sig.
Jag har gjort en it hemsida som handlar om allt från datorn till till hur man använder program med mera, är det någon som kan mycket om något som har med dator att göra eller programen så tar jag gärna imot den informationen och publiserar den med informatörens namn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Får du några svar? Nyfiken.
Annars något jag tycker du ska ta med är verktyget/programmet installrite. Ett program jag inte kan leva utan. Installrite skapar små installationsprogram genom att göra en jämförelse före och efter en installation eller konfiguration. Resultatet blir först en överblick över filer och registernycklar som förändrats. Överblicken kan också editeras ifall diffen tog med t.ex en enormt stor fil. Sedan kan diffen göras om till en .exe installation som man kan installera flera datorer med samma system. Som exempel på hur jag har haft användning för det är: *Byggandet av ett ODBC kopplingsprogram genom att jag fick reda på vilka registernycklar som lades till när man lade till en ny ODBC koppling. Programmet jag byggde fixade kopplingen automatiskt när vi skickade installationen till en kund. Funkade förträffligt. *Varje gång jag installera ett freewareprogram jag vill testa så gör jag en diff på installation + avinstallation. Då ser jag vilka filer som ligger kvar. Ligger det kvar några suspekta exefiler så vet jag att jag fått ett spyware och ser precis vad jag ska ta bort och vilka registernyckar som tillhör. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|