FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Halloj!
Tänkte höra kort ifall någon har någon aning om det är fake pr om följande gäller: Du söker på exempelvis www.url.com på google men istället listas en liknande domän fast www.urlen.com Båda har lika mycket när det gäller PR och dylikt. Undrar helt enkelt pga att jag funderar på att köpa en PR6 sajt som visar just sådär på google. Känns lite drygt om det är något speglande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.fakepr.info
testa här.. Annars är det väl bara att söka på google domän.com sen om cachen går till en annan sida så är det fejk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tackar.
enligt sidan så är det fake ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Prova skriv in www.jajja.se på www.fakepr.info
![]() Facit: Citat:
Hur gör man för att fejka PR? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Du riktar bara en domän med url-forward verkar det som.
Då en utav mina .org domäner är riktade till en .se domän och den svarar att den har fakepr.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Gah!
Att 301'a en domän är väl inte att fejka!? Om man har multipla domäner pekade mot en webbtjänst så är det ju 301 man skall ha enligt skolboken. Precis som wn.se är till webmasternetwork.se. 301 Moved Permanently The requested resource has been assigned a new permanent URI and any future references to this resource SHOULD use one of the returned URIs. Clients with link editing capabilities ought to automatically re-link references to the Request-URI to one or more of the new references returned by the server, where possible.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |