FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag undrar vad som krävs för att göra ett formulär där användare med ett lösenord kan uppdatera en del av en sida.
T.ex så att en notissida kan hållas uppdaterad av någon utan kunskap om Dreamweaver el. liknande. Någon här som vet någon bra tutorial för att lära sig detta? Tacksam för svar... Mvh Pontus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Vad som krävs är ett litet program som körs på servern. Kan vara Perl, PHP, ASP eller liknande. Detta program genererar normalt hela HTML-sidan (även om det som vanligt finns olika lösningar) och går alltså inte att samköra med t ex Dreamweaver. När det gäller CGI-script så är www.cgi-resources.com en bra början. Det finns säkert andra som kan rekommendera motsvarande webbplatser för ASP. Å andra sidan måste såna program installeras vilket kan vara lite klurigt, ibland går det snabbare att skriva ett eget program. Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet inte vilken nivå du har, eller hur avancerade funktioner du eftersöker.
Får enklare uppdateringsskript så tycker jag att du ska botanisera på www.hotscripts.com Vill du ha ett något mer avancerat, sk. Content Management System, så är Mambo CMS ett lämpligt system att börja med www.mamboserver.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack till er båda!
|
||