FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en del välbesökta sajter. Idag har jag Google annonser över det hela - och tjänar ganska bra på det. Men - jag vill utröna om det är möjligt att tjäna mer genom att knyta upp mig till ett annonsnätverk - som doubleclick. Där jag får betalt per annonsvisning, eller per månad.
Kan någon tipsa mig vilka annonsnätverk jag skall kolla upp? OBS! Jag är alltså inte intresserad av att betala per klick. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Vilket språk är din sajt på?
De största Amerikanska närverken, som betalar CPM har jag för mig är Burst, Fastclick och Tribal Fusion. Samtliga nätverk har relativt hårda krav för att ingå i närverket. Ofta måste man ha uppemot 80% US-besökare. Sedan finns ju alltid Advertising.com, men då måste du ha ett moms-registrerat företag, samt uppfylla de krav som finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Mina sajter är på olika språk och olika länder. Jag har drygt 600000 besök / månad och 1,8 miljoner sidvisningar / månad. Vad tror du kan vara lämpligt? Jag är inte den som orkar ringa runt och ragga annonsörer. Låter gärna någon annan hantera detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du vill satsa på CPM, så föreslår jag att du testar dessa nätverk:
Tribal Fusion, FastClick, Casale Media och BurstMedia. Liksom alla annons-nätverk skiftar det vilet nätverk som betalar mest, men det brukar vara några av dessa som betalar bäst CPM-basis. Kom ihåg att du inte kommer att få betalt för alla annonsvisningar, samt att en del besökare inte ens räknas. CPM via nätverk brukar ofta inte vara lika lönsamt som man först tror, om man inte har enorma mänger trafik och mestadels US-besökare. Aja, det är bara att testa dig fram. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilka områden rör det sig om?
|
||