FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En kund till mig är ett byggföretag.
När denna person är ute och jobbar, så gör han reklam för min verksamhet. Detta har gått väldigt bra och genererat många återkommande kunder till mig. Nu skall jag ge denna person provotion per såld produkt. Kan han fakturera mig från sitt byggföretag, och jag betala denna som vanligt? Anar RSV oråd och kanske tror att jag renoverar min villa och betalar med min firma? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det på fakturan framgår att det gäller försäljningstjänster/provision och du har rent mjöl i påsen och för RSV kan visa på att "denna faktura hänger ihop med den här kunden jag fick via honom" så är det nog inga problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För nog ta och ringa RSV för säkerhets skull.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Byggföretaget skickar dig en faktura för utförd tjänst (upplåtande av reklamplats). Du betalar fakturan. ...det borde väl fungera?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är inga problem. Företag fakturerar varandra dagligen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan du dessutom hänvisa, som tidigare postare nämnt, varje faktura till en enskild kund i ditt kundregister så är det ju inget snack. Hans företag är då att se som Byggföretag / Promoting / Reklamnånting.. då det är de sistnämnda tjänsterna du köper.
Det är inte olagligt för ett företag inom en viss sektor att ägna sig åt verksamhet i en annan. Däremot kan de internt strida mot visioner och mål som styrelsen satt upp men det är ju en helt annan sak... Kör på! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|