FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Hjälper till att utveckla ett stort community som skall lanseras i USA och England. När man loggar in måste man välja den stad man bor i. Detta är inte speciellt svårt för Sverige, då landet är litet. Men hur skall jag lösa detta? (var kan jag hitta en färdig lösning?), medlemmarna skall vara sökbara; och det är därför viktigt att samma stad skivs in på ett sätt. Antar att det får bli en lista med exemplevis stater --> och sen när man valt stat --> väljer man stad. (för USA) Tacksam för hjälp! /Axel N |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Tror du kan få räkna med att betala en summa för den informationen... Usa är inte sååå litet direkt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en över England.
PM:a för mer info. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
stater kan du lätt plocka från de flesta pokerklienterna.
Bara att kolla källan på de sidorna man uppdaterar sin info.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Du kan till och med få dem av mig nu, alla stater, snodda av party poker (särskrivet, jo jag vet)
Kod:
<select name=STATE> <option value="ZZ" selected>[select state] <option value="N/A">Not Applicable <option value="AB">Alberta <option value="BC">British Columbia <option value="MB">Manitoba <option value="NB">New Brunswick <option value="NF">Newfoundland <option value="NS">Nova Scotia <option value="NT">Norhtwest Territories <option value="ON">Ontario <option value="PE">Price Edward Island <option value="QC">PQ Quebec <option value="SK">Saskatchewan <option value="AL">Alabama <option value="AK">Alaska <option value="AZ">Arizona <option value="AR">Arkansas <option value="CA">California <option value="CO">Colorado <option value="CT">Connecticut <option value="DE">Delaware <option value="DC">Dist. Of Columbia <option value="FL">Florida <option value="GA">Georgia <option value="HI">Hawaii <option value="ID">Idaho <option value="IL">Illinois <option value="IN">Indiana <option value="IA">Iowa <option value="KS">Kansas <option value="KY">Kentucky <option value="LA">Lousiana <option value="ME">Maine <option value="MD">Maryland <option value="MA">Massachusetts <option value="MI">Michigan <option value="MN">Minnesota <option value="MS">Mississippi <option value="MO">Missouri <option value="MT">Montana <option value="NE">Nebraska <option value="NV">Nevada <option value="NH">New Hampshire <option value="NJ">New Jersey <option value="NM">New Mexico <option value="NY">New York <option value="NC">North Carolina <option value="ND">North dakota <option value="OH">Ohio <option value="OK">Oklahoma <option value="OR">Oregon <option value="PA">Pennsylvania <option value="RI">Rhode Island <option value="SC">South Carolina <option value="SD">South Dakota <option value="TN">Tennessee <option value="TX">Texas <option value="UT">Utah <option value="VT">Vermont <option value="VA">Virginia <option value="WA">Washington <option value="WV">West Virginia <option value="WI">Wisconsin <option value="WY">Wyoming <option value="PR">Puerto Rico <option value="VI">U.S. Virgin Islands <option value="MP">Northern Marina Is. <option value="GU">Guam <option value="AS">American Samoa <option value="PW">Palau <option value="AA">AF Americas <option value="AE">AF Europe <option value="AP">AF Pacific <option value="US">US Federal <option value="ZZ">[Other: specify below]</option> </select>
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Quebec tillhör INTE Usa, Inte Puerto Rico iheller. US = US Federal, hör nog inte heller till detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Puerto Rico är väl halvt amerikanskt kan man väl säga!!?
Det är ett samväldesterritorium i/av USA.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Staterna ovanför Alabama är kanadensiska stater.
/Peter |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|